سلیمان کرمی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: با بهره برداری از این طرح ها، زمینه اشتغال برای دستکم چهار هزار نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.
وی افزود: یکی دیگر از طرح های اشتغالزا، حمایت از مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات مناسب است که با توجه به سیاست مبتنی بر حمایت از کارگاه های کوچک، می توان شاهد افزایش اشتغال در این شهرستان باشیم.
کرمی اضافه کرد: ظرف سه سال اخیر، شاهد افزایش حدود هشت درصدی ایجاد اشتغال بوده ایم لیکن به سبب روند رو به افزایش شمار دانش آموختگان دانشگاه ها و همچنین غیر فعال شدن تعدادی از فعالان حوزه کشاورزی به دلیل خشکسالی های پی در پی، این افزایش ایجاد اشتغال چندان ملموس نبوده است.
کرمی بیان کرد: به همت دست اندرکاران و مسئولان این شهرستان، در چند سال اخیر، فرآیند اشتغالزایی از بخش کشاورزی به سمت تمرکز بخشیدن در اموری مانند گردشگری، خدمات و صنعت تغییر کرده که البته لازم است این تغییر رویه با شتاب بیشتری صورت پذیرد.
فرماندار ویژه شهرستان فسا در بخش دیگری از مطالب خود، به اختصاص بسته های تشویقی بسیار قابل توجهی برای رونق خدمات در شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: تخفیف 90 درصدی در واگذاری زمین و ایجاد شرایط مطلوبی مانند تقسیم بندی بازپرداخت اقساط در 48 ماه از عمده ترین این امتیازات است که می توان از آن به عنوان یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در این شهرک نام برد.
کرمی ادامه داد: اولویت اصلی ما ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی این شهرستان است و این مهم جز در سایه همدلی، وفاق و احساس وظیفه عمومی همگان به ویژه شهروندان فسایی که از تمکن مالی مالی برخوردارند، حاصل نمی شود.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.