توحید سلیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به ظرفیت های شهرستان ایجرود همچون نزدیکی به مرکز استان برای توسعه صنعتی اشاره کرد و افزود: هر چند ظرفیت های کشاورزی در ایجرود بالا است ولی سعی داریم در خصوص توسعه صنعتی در شهرستان هم گام های موثری برداریم.
وی از وجود 2 ناحیه صنعتی در شهرستان واقع در شهرهای زرین آباد و حلب خبر داد و اظهار داشت: ناحیه صنعتی زرین آباد که از حدود سال 60 توسط جهاد کشاورزی احداث شده بود، در سال 86 طی تفاهم نامه ای همه زمین های آن به افراد حقیقی واگذار شده است، بنابراین دیگر قوانین شهرک های صنعتی در آن ناحیه صدق نمی کند.
سلیمی گفت: برخی از افرادی که در ناحیه صنعتی زرین آباد دارای زمین هستند، فعالیتی در آن ندارند و اکنون دنبال این هستیم که موارد این چنینی را دعوت کنیم تا یا از طریق ارائه تسهیلات فعالیتی را شروع و یا زمین را به افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در شهرستان دارند واگذار کنند.
وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان سرمایه گذاری در شهرستان ایجرود، قابل توجه است، افزود: ناحیه صنعتی واقع در شهر حلب به وسعت 20 هکتار است و اکنون پی گیر هستیم تا مشکل آب این ناحیه رفع شود.
وی ادامه داد: با مرتفع شدن مشکل آب ناحیه صنعتی حلب، طی ماه های آتی عملیات عمرانی احداث آن آغاز می شود چرا که برای این ناحیه نیز متقاضیان سرمایه گذاری وجود دارد.
فرماندار شهرستان ایجرود به وجود صنایع سنگین موجود در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در 10 واحد صنعتی بزرگ مستقر در ایجرود، حدود 760 نفر اشتغال دارند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ایجرود با مساحت یکهزار و 829 کیلومتر مربع، بیش از 33 هزار نفر جمعیت دارد که 91 درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.