عبدالرضا بازدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 40 هزار هکتار گندم آبی، 200 هزار هکتار گندم دیم و 12 هزار و 500 هکتار دانه روغنی کلزا آبی در سال زراعی جدید در استان کشت می شود.
وی گفت: در این راستا 23 هزار تن بذر مادری و انواع کودهای شیمیایی ازته٬ فسفاته و پتاسه و سموم مورد نیاز کشاورزان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف جهاد کشاورزی لرستان اجرای ترکیب کشت٬ الگوی کشت و تناوب زراعی است که موجب حاصلخیزی خاک می شود.
بازدار بیان کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان لزوم توسعه کشت دانه روغنی کلزا به دلیل نیاز آبی کم و تامین امنیت غذایی این محصول مهم بوده و در دستور کار است.
وی گفت: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی در سالجاری 12 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی لرستان به کشت محصول کلزا اختصاص می یابد.
بازدار اضافه کرد: با توجه به اینکه کلزا در فصل پائیز کشت می شود و بیش از 60 درصد آب مورد نیاز خود را از آب باران دریافت می کند و همچنین از منابع آبی تجدیدپذیر کمتر استفاده می کند کشت این محصول بیش از پیش در دستور کار است.
زمین های کشاورزی لرستان 783 هزار هکتار است که 185هزار هکتار آن آبی(23درصد) و 598 هزار هکتار دیگر به صورت دیم(77درصد) کشت می شوند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.