محمد ناصری روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: برای احداث ساختمان این بارانداز با سه هزارو 300متر مربع زیربنا، مبلغ چهار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
وی از صادرات و عرضه داخلی، شفاف سازی و رصد لحظه ای قیمت محصولات کشاورزی در سطح استان و کشور و جلوگیری از ورود دلالان به بازار فروش محصولات کشاورزی به عنوان مهمترین اهداف این طرح نام برد.
فروش محصولات کشاورزی با قیمت مناسب، کمرنگ کردن نقش واسطه ها در تعیین قیمت محصولات تولیدی و ارائه محصول سالم به شهروندان از دیگر اهداف راه اندازی بارانداز محصولات کشاورزی اعلام شده است.
به گفته مدیر جهادکشاورزی بندرخمیر با بهره برداری ازنخستین بارانداز محصولات کشاورزی هرمزگان در این شهرستان برای 20نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
محمود حجتی وزیرجهادکشاورزی تابستان امسال از ارائه مصوبه ای در دولت درخصوص راه اندازی بارانداز محصولات کشاورزی توسط تعاونی های تولیدکنندگان در حاشیه شهرها با کمک شهرداری ها و سایر نهادهای مرتبط خبر داده بود.
سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی و ایجاد کشاورزی پایدار اقداماتی همچون راه اندازی باراندازهای فروش و صادرات محصولات کشاورزی دربخش کهورستان ازتوابع بندر خمیر، دمشهر میناب و شهرستان میناب کرده است.
مراسم بهره برداری از بارانداز محصولات کشاورزی هرمزگان در بندرخمیرر با حضور معاون هماهنگی و اموراقتصادی و منابع استانداری هرمزگان شماری از مسئولین منطقه ای برگزارشد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهادکشاورزی هرمزگان وسعت زمین های کشاورزی بندرخمیر سه هزار و 324هکتار با تولید سالانه حدود 62هزارتن محصول زراعی و باغی ذکر شده که بیشترین تولیدات آن با 57هزارتن به بخش زراعی ازجمله تولید گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص دارد.
بندرخمیر با 53 هزار نفر جمعیت که 60درصد آنان ساکن روستاها هستند، در 80 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
6149/2094
خبرنگار: رضا گیلانی**انتشار:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.