الیاس تاج الدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفتم بهمن ماه سالروز تشکیل سازمان امور اراضی، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون نقشه کاداستر (حدنگاری) حدود 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برداشت شده و از این مقدار اطلاعات توصیفی و اسناد و مدارک مالکیتی (نسق، سند، قولنامه، کپی شناسنامه و کارت ملی) بیش از 90 درصد از اراضی جمع آوری شده است.
وی افزود: این طرح تا کنون در بخش‌هایی از شهرستان بویراحمد (تنگ سرخ، گنجگان، وزگ، قلات، فیروز آباد، مختار)، کهگیلویه (بخش مرکزی)، گچساران (دشت امامزاده جعفر، ماهور باشت، تلخاب شیرین، خربل و ...) چرام (بردیان و تمبی) باشت (خان احمد) اجرایی شده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 10 هزار هکتار دیگر نیز در نیمه اول سال 97 در قسمت‌هایی از شهرستان‌های دنا، بهمئی و لنده این طرح اجرا خواهد شد.
وی عنوان کرد: در صورت تأمین اعتبار لازم بقیه مناطق استان به‌مرور طرح کاداستر اراضی کشاورزی اجرا خواهد شد.
از اهداف صدور نقشه کاداستر زمین‌های منابع ملی جلوگیری از تعرض به منابع ملی، شناسایی سریع و برخورد با متصرفان و سودجویان زمین‌های ملی، تثبیت مالکیت اراضی برای کشاورزان و در نهایت ایجاد سند برای این کشاورزان است.
تاج الدینی تصریح کرد: از سال 92 تاکنون در این استان بر اساس ماده 2 طرح‌های وابسته به کشاورزی 299 هکتار، بر اساس ماده 21 طرح‌های غیر کشاورزی 449 هکتار واگذار شده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع وسعت و 713 هزار نفر جمعیت، دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است.
این استان با 2 اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
بر اساس آمار اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری، در چهار سال گذشته 880 هکتار از زمین‌های منابع ملی کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجویان و متصرفان آزاد شده است.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.