مراد محمودیان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: محصول هندوانه امسال برای نخستین بار در سطح 200 هکتار از زمین های کشاورزی قصرشیرین کشت شده است.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود که با میانگین 25 تن در هر هکتار، در مجموع پنج هزار تن هندوانه جالیزی از این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی قیمت فروش هر کیلوگرم هندوانه در مزرعه را 6 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این در حالیست که قیمت این محصول در میوه فروشی های سطح شهر در هر کیلوگرم بین 10 هزار تا 15هزار ریال است.
وی بیان کرد: کشت هندوانه در هنگام آیش زمین، خاک را غنی کرده و برای کاشت محصول سال آینده زمین را آماده می کند.
هندوانه منبع طبیعی از بهترین آنتی‌‌اکسیدان‌ها ماننده ویتامین‌ C و A است که از ما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. با مصرف هندوانه خطر کم ‌آب شدن بدن نیز کاهش می‌‌یابد.
***
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین همچنین از آغاز کار برداشت محصول گوجه فرنگی از 50 هکتار از مزارع زیرکشت این شهرستان خبرداد.
محمودیان اضافه کرد که پیش بینی می شود در مجموع بیش 200 تن گوجه فرنگی از مزارع زیرکشت این محصول در قصرشیرین برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی میانگین عملکرد محصول گوجه فرنگی در هر هکتار زمین را 40 تن اعلام کرد و افزود: گوجه فرنگی برداشت شده علاوه بر تامین نیاز و مصرف داخلی شهرستان، به یکی از کارخانه های کرمانشاه فروخته شده است.
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های گروه A و B و دارای مواد معدنی کلسیم ، فسفر، پتاسیم ، فیبر، سدیم ، گوگرد ، کمی آهن، مس و روی است که مصرف آن برای انسان مفید است.
قصرشرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

***
مدیرجهاد کشاورزی سرپل ذهاب نیز از آغاز کار برداشت نوبرانه انگور یاقوتی از 750 هکتار از سطح زیرکشت این محصول خبرداد و گفت : پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 6 هزار تن انگور یاقوتی از تاکستان های شهرستان برداشت و روانه بازار شود.
پورمراد جانی افزود: سرپل ذهاب یک هزار و و 584 هکتار تاکستان دارد که از این میزان ، 50 هکتار آن بارور است.
وی اظهارداشت: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوا ، محصول انگور یاقوتی تولیدی در سرپل ذهاب از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
وی میانگین تولید انگور یاقوتی در هر هکتار زمین را هشت تن اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم انگور یاقوتی با قیمت 120 هزار ریال روانه بازار می شود.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت، دارای 44 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
7079/3012/7399/8066 خبرنگاران: نازنین باباخانی و سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.