به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 30 نفر از این تعداد روحانی در حرم امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان مستقر می شوند و مابقی نیز غیرمستقر هستند.
وی افزود: یکی از برنامه های مهم دهه نخست ماه محرم سال جاری اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در بقاع متبرکه این استان «بصیرت عاشورایی» است که به منظور تبیین هر چه بیشتر اهداف نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای این برنامه مهم سبب افزایش بصیرت، بینش و آگاهی عزاداران حسینی در استان شده و تقویت روحیه دشمن شناسی و استکبارستیزی آنان را نیز به دنبال دارد.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: آیین های سوگواری دهه نخست ماه محرم سال جاری در 90 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.
وی ابراز داشت: مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در دهه نخست ماه محرم سال جاری در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شامل شیرخوارگان حسینی در روز اول محرم، لبیک یا حسین (ع) با حضور هیات های مذهبی و قشرهای مختلف مردم به منظور استقبال از ماه محرم و در دومین روز آن، «اهلی من العسل» برای بزرگداشت حضرت «قاسم بن الحسن» (ع) در مدارس در روز 6 محرم و «رهروان زینبی» ویژه بانوان در حرم امامزاده سلطان مهدی (ع) دهدشت در روز 12 محرم است.
وی گفت: باید زیرساخت های فرهنگی و رفاهی لازم در کنار بقاع متبرکه و حرم امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد به منظور برگزاری آیین های شادی و عزاداری در ایام مختلف سال فراهم شود.
حجت الاسلام جنتی پور با اشاره به اینکه هزینه کردن در عرصه فرهنگی نوعی سرمایه گذاری است، اظهار داشت: بقاع متبرکه به عنوان سرمایه های مهم معنوی باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.
وی افزود: بقاع متبرکه ظرفیت های مذهبی و فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند و خدمت کردن به این مکان های مقدس نیز به منزله خدمت به دین مبین اسلام است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.