به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان افزود: باید به دنبال این باشیم که مکتب اهل‌بیت(ع) را معرفی کنیم و البته در این مسیر باید مقابل ساختارهای غلط ایستاد و اشتباهات را اصلاح کرد.
وی تصریح کرد: مخالف گریه برای امام حسین (ع) نیستیم اما باید درس عاشورا را بدانیم و سپس گریه کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تأکید کرد: باید مراقب نحوه عزاداری و روضه‌خوانی‌ها باشیم که از اصل عزاداری دور نشویم و خرافات ترویج نگردد.
امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، کشتار مسلمانان میانمار را به عنوان عملی زشت و غیر انسانی محکوم کرد و عاملات این جنایات را کوردلان بی بصیرت خطاب کرد که بابد منتظر مکافات عمل خود و عذاب الهی باشند.
وی گفت: انسان‌هایی که کافر و گناهکار هستند دو نوع عذاب را می‌کشند عذاب نرم ناشی از عمل آنها و دیگر عذابی است که خداوند فرد گناهکار را به خودش وا می‌گذارد.
آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: خداوند قلب و چشم فرد گناهکار را مهر می‌زند، انسان‌های مومن نیز که ترک جهاد می‌کنند خداوند قلبشان را مهر می‌زند.
امام جمعه اصفهان در ادامه گفت: دهه آخر ذی‌الحجه اتفاقات مبارکی در خود دارد، 24 ذی‌الحجه، روز نزول آیه مباهله است و بر حق بودن پیامبر(ص) در این روز اثبات شد و در این روز آیه ولایت و آیه تطهیر نیز نازل شد، سوره «هل اتی» نیز در این ماه نازل شد که مایه برکت زندگی است.
امام جمعه اصفهان همچنین در گذشت آیت‌الله خزعلی و شهریار شاعر گرانقدر را از مناسبت های این هفته و ذکر و از این دو شخصیت علمی،مذهبی و ادبی تجلیل کرد .
خبرنگار: قانع ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.