به گزارش ایرنا شاهرخ صبوری، چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز اظهار داشت: این همایش سال 95 در 300 نقطه از استان فارس برگزار شد و با توجه به استقبال مردم امسال 100 نقطه به این آمار اضافه شده است.
وی افزود: برای برپایی همایش شیرخوارگان حسینی، 70هزار دست لباس تهیه شده که از این تعداد، 30 هزار دست لباس روز سی و یکم شهریور پس از اقامه نماز صبح در حرم مطهر شاهچراغ (ع) توزیع می شود و مابقی لباس ها در شهرستان های این استان توزیع خواهد شد.
صبوری گفت: این لباس ها از پارچه های تولید داخل کشورمان تهیه شده و آماده کردن و بسته بندی آنها مدت 20 روز به طول انجامید و بیشتر افرادی که در این کار همکاری کردند به صورت ادای نذر مشارکت داشتند.
او گفت: همچنین برای این همایش که ساعت هشت صبح روز جمعه (سی و یکم شهریور) همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می شود، 120 نفر در زمینه خدمات رسانی پزشکی همکاری و مشارکت دارند.
صبوری، بیان کرد: برگزاری مسابقه ای با عنوان 'من به اسمم افتخار می‌کنم' از دیگر برنامه هایی است که برای این همایش تدارک دیده شده است و به برگزیدگان آن کمک‌ هزینه سفر اربعین به کربلا تعلق می گیرد.
وی، با اشاره به اینکه از خانواده های شهدا، به‌ویژه شهدای مدافع حرم برای شرکت در این همایش دعوت شده است، گفت: سال 95 استان فارس در برگزاری این همایش به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

** نام نویسی هفت هزار نفر در باشگاه شیرخوارگان حسینی
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) هم در این نشست بیان داشت: حدود هفت هزار نفر در باشگاه شیرخوارگان حسینی نام نویسی کرده اند که برای آنها کارت عضویت صادر شده و در طول سال از خدمات رفاهی، پزشکی، فرهنگی و تربیتی برخوردار می شوند.
حجت الاسلام احمد سلامی با اشاره به اینکه 21 ویژه برنامه برای برگزاری در ایام محرم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) تدارک دیده شده است، گفت: همانند سال های پیشین، آیین قرائت زیارت عاشورا از نخستین روز محرم به مدت 11 روز از ساعت 6 تا هشت صبح در این حرم مطهر برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین به مدت 11 شب، سخنرانی های مذهبی و مداحی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در این مکان مقدس برپا خواهد شد.
سلامی گفت: تجمع و سوگواری 100هیات مذهبی در آستان مقدس شاهچراغ (ع) در دهه اول محرم، برگزاری نماز ظهر روز عاشورا در این آستان مقدس و آیین لاله گردانی در صحن این امامزاده جلیل القدر در شب یازدهم محرم از جمله برنامه هایی است که برای ایام محرم در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: همچنین 600 جلد کتاب با موضوع سالکان راه حق که حاوی اشعاری در مدح و سوگ شاهچراغ (ع) است با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در اختیار مداحان این استان گذاشته شده است.
سلامی افزود: به رسم یک سنت دیرینه نیر فردا (پنجشنبه) در آخرین روز از ماه ذی الحجه، پرچم عزای حسینی بر گنبد حرم مطهر شاهچراغ (ع) برافراشته خواهد شد.
حضرت احمدبن موسی(ع) ملقب به 'شاهچراغ' و ' سید السادات اعظم' فرزند ارشد امام موسی کاظم (ع) و برادر حضرت امام رضا (ع) است. حضرت احمدبن موسی(ع) در راه پیوستن به برادر خود به سوی خراسان سفر کرد اما توسط افراد مامون خلیفه عباسی در شهر شیراز به شهادت رسید.
9873 /6118
خبرنگار: محمد امین افشار پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.