به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز سه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه مبلغان استان تهران در اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: اعتیاد، طلاق، سکونت های غیررسمی و حاشیه نشینی، فساد و فحشا و اشتغال از جمله محورهایی است که در حوزه آسیب های اجتماعی باید مورد توجه سخنرانان و مبلغان مذهبی قرار گیرد.
وی گفت: در موزه طلاق و سایر آسیب های اجتماعی دغدغه هایی وجود دارد و آمارهای به ویژه در تهران، آمار خوبی نیست و از هر 2 ازدواج 1.6 دهم به طلاق منجر می شود.
حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: ماه محرم و برگزاری مجالس عزا بهانه ای است که می توان دغدغه های اجتماعی و راه رفع آسیب های اجتماعی را مطرح کرد.
وی با اشاره به ویژگی های مبلغان مذهبی عنوان کرد: داشتن تقوا، علم و دانش به روز بودن، داشتن اطلاعات دقیق و توجه به موضوعات روز از جمله موضوعات امنیتی و اقتصادی از ویژگی های یک مبلغ است.
حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه مبلغان از سطحی نگری و تبلیغ سطحی باید پرهیز کنند تاکید کرد: علم آموزی و داشتن علم سطح ندارد و یک مبلغ باید مطالعه روزانه، دقیق و عمیق داشته باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش بانوان در جامعه اظهار کرد: تربیت نسل جدید و مدافع حریم اهل بیت(ع) و ولایت از درون خانه ها انجام می شود.
وی با بیان اینکه امروز شهدای مدافع حرم دین و مذهب مقابل نظام سلطه ایستادگی می کننند، یادآور شد: شهید حججی شهدی مدافع حرمی است که در خانه ای پرورش یافت که این تربیت او را برای دفاع از حرم آماده کرد.
سید ناصرالدین نوری زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این همایش از تشکیل کارگروه تخصصی تقویت مفاهیم عزاداری در تهران خبر داد و گفت: محتوای آموزشی و فرهنگی در اختیار هیات های مذهبی و مبلغان در ایام سوگواری قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در ایام سوگواری امام حسین(ع) 143 هزار و 200 مجلس سخنرانی و عزاداری در استان تهران تشکیل شود.
نوری زاده گفت: پنج هزار و 535 مبلغ مذهبی در سامانه سجام ثبت شده و پیش بینی می شود بیش از یکهزار گفتمان عاشورایی در این ایام بیان شود.
نوری زاده با اشاره به پیش بینی تولید محتوای فرهنگی و آموزشی برای این ایام اظهار کرد: محتوای آموزشی و فرهنگی به بیش از 10 هزار نفر از جامعه هدف شامل هیات های مذهبی و مبلغان ارسال می شود.
وی افزود: در این ایام محتوای تبلیغی مناسب و نیاز روز جامعه از جمله مسائل مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی، تحکیم خانواده، فضای مجازی، ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی در اختیار مبلغان قرار می گیرد.
در ادامه دزفولی استاد حوزه و دانشگاه نیز با بیان روایاتی از اهل بیت(ع) توصیه کرد که در هر مجلس عزا یک آیه قرآن خوانده شده و توضیحات این آیه به عزاداران بیان شود.
همایش مبلغان استان تهران با حضور دویست مبلغه خانم روز سه شنبه در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.