به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در همایش مسئولیت اجتماعی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد، گفت: شهروندان نمی توانند نسبت به مشکلات و آسیب های به وجود آمده برای هم نوع خود در جامعه غفلت کنند.
وی به رشد برخی آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: اعتیاد، طلاق، بزهکاری و حاشیه نشینی به دلیل نابرابری ها و قرارگیری در موقیعت های نامناسب ایجاد می شود.
محسنی بندپی، از اعتیاد به عنوان مهم ترین آسیب های اورژانسی یاد کرد و افزود: هم اکنون چهار و نیم درصد افرادی که در سنین 15 تا 64 سال قرار دارند به اعتیاد مبتلا هستند.

**طراحی برنامه های ویژه برای کاهش طلاق در کرمانشاه
محسنی بندپی، از طلاق به عنوان یکی دیگر از معضلات اجتماعی یاد کرد و گفت: بهزیستی برای کاهش آمار طلاق از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.
وی به راه اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تدابیر لازم برای ثبت الکترونیکی طلاق در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به نرخ بالای طلاق در برخی استان ها اظهار کرد: برنامه های ویژه ای برای کاهش طلاق در کرمانشاه طراحی شده که بزودی پیاده می شود.
محسنی بندپی، از طلاق به عنوان آسیبی جدی برای زنان یاد کرد و گفت: طلاق نه تنها موجب مشکلات روحی و روانی برای فرد می شود بلکه موجب افزایش زنان سرپرست خانوار می شود، ناگفته نماند که 47 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی زوجین رخ می دهد.

**افزایش سه و چهار دهم مستمری مددجویان
محسنی بندپی، به اقدام های دیگر بهزیستی در دوران دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: گسترش خدمات اجتماعی در سراسر کشور همواره یکی از تاکیدهای دکتر روحانی است که در این بین می توان به افزایش سه و چهار دهم مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در این دولت اشاره کرد.
وی از پنج برابرشدن مستمری مددجویان تا پایان برنامه ششم توسعه به عنوان یکی دیگر از وعده های رییس جمهوری یاد کرد.

**راه اندازی 150 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور
رییس سازمان بهزیستی از راه اندازی 150 مرکز اورژانس اجتماعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تا پایان امسال در سراسر کشور خبر داد.
وی از راه اندازی و فعالیت اورژانس های اجتماعی و مرکز فوریت های اجتماعی به عنوان دستاورد دیگر در دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: بازخورد فعالیت این مراکز آنقدر مهم است که توانسته در سال گذشته از پنج هزار مورد خودکشی در کشور جلوگیری کند.
به گفته وی، در راستای توسعه این مراکز در کرمانشاه تلاش ویژه ای شده به گونه ای که اکنون 10 شهر استان دارای مراکز اورژانس اجتماعی هستند.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.