محمدباقر الفت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال مواد 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر بطور جدی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت تا افرادیکه پس از درمان اعتیاد دارای مهارت های شغلی مختلف استند و در چارچوب برنامه مراقبت های بعد از ترک حمایت های لازم از انها صورت گیرد در دستور کار داشتیم که موفقیت هایی نیز حاصل شد.
وی در مورد بحث توانمندسازی کمپ ها تاکید کرد: تبدیل کمپ ها به مراکزی برای آموزش مهارت و حرفه ها به مددجویان و بازتوانان از اهداف قوه قضاییه است تا این افراد بعد از خروج از کمپ با راه اندازی شغل و حرفه ای با اشتغالزایی برای خود درآمد کسب کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه یادآور شد: همچنین یکی دیگر از برنامه های قوه قضاییه ایجاد کمپ های ترک اعتیاد ویژه خانم های گرفتار در دام اعتیاد در نقاط مختلف کشور برای رهایی از بند اعتیاد است.
الفت استان های موفق و پیشرو در زمینه برنامه های پیشگیرانه از وقوع جرم را استان های خراسان رضوی، گیلان، اصفهان، فارس، کرمان معرفی کرد و افزود: البته استان ایلام در کنار استان های همدان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اردبیل دارای عملکرد قبولی بوده اند.
وی هدف اصلی برنامه های قوه قضاییه را کاهش آسیب های اجتماعی مورد نظر شورای اجتماعی کشور ذکر کرد و افزود: طبق ماده 113 قانون توسعه ششم تهیه برنامه جامعه پیشگری از وقوع جرم کشور و علل شناسی وقوع جرایم را دستور کار داریم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد، در سال اول این برنامه بتوانیم به تکلیف خود در خصوص برنامه های پیشگیرانه از وقوع جرم عمل کنیم و در سال دوم برنامه هم نتایج علل شناسی وقوع جرم نتایج را اعلام کنیم.
الفت یکی از آسیب های اجتماعی پیسروی جامعه را طلاق بویژه در میان جوانان ذکر و تاکید کرد: انجام برنامه های کاهش وقوع جرم موجب کاهش نرخ وقوع طلاق توافقی شده است و آمار این نوع طلاق طبق اسناد قوه قضاییه یک درصد نیز کاهش یافت.
در مباحث حاشیه نشینی تلاش برای اقدام هایی است که مهاجرت از سمت روستاها و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ متوقف شود.
وی با اشاره به معضل حاشیه نشینی و مخاطرات آن افزود: یکی از موثرترین راه ها برای کاهش مهاجرت به سمت شهرهای بزرگ از طرف ساکنان روستاها و شهرهای کوچک توانمندسازی این مناطق با استفاده از برنامه های مشارکتی و به کارگیری ظرفیت بین دستگاهای مختلف مرتبط است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.