حسین کلانتری امروز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مدیریت منابع ، اولویت بندی طرح های عمرانی و اقتصادی ، استفاده از روش های نوین مالی و بودجه ای از جمله اوراق و اسناد خزانه و همچنین پرهیز از مصرف گرایی و هزینه های اضافی از مهمترین برنامه ها و سیاست های اجرایی مورد نظر مدیران اجرایی در شرایط فعلی اقتصادی و بودجه ای باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین تسریع در جذب اسناد خزانه از سوی مدیران را در شرایط کنونی یاداورد شد و گفت: هر دستگاه اجرایی تا اواخر تیرماه فرصت جذب این منابع را دارد و بدون شک کوتاهی و سهل انگاری مدیر را  در این زمینه به مسئولان و مقامات مربوطه در دولت گزارش خواهم کرد.

وی ابراز داشت: همچنین جذب اسناد خزانه از سوی دستگاه های مختلف اجرایی یکی از مهمترین مکانسیم ها و پارامترهای اصلی در ارزیابی مدیران خواهد بود.

کلانتری تاکید کرد: از مجموع بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اسناد خزانه در استان کمتر از ۴۵ درصد آن جذب شده که این مهم قابل پذیریش نیست.

وی با اشاره به جذب ۱۰۰درصدی منابع اسناد خزانه سال گذشته در استان نیز گفت: پارسال رقمی افزون بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اسناد خزانه مربوط به سال مالی ۹۷ در استان جذب شد که تا حدود زیادی در تسریع و اجرای طرح های عمرانی و همچنین کاهش بدهی دستگاه های اجرایی موثر واقع شد.

اسناد خزانه اسلامی یک ابزار مالی مبتنی بر بدهی دولت به نظام بانکی، ذینفعان و تامین کنندگان منابع است که در چارچوب ظرفیت های قوانین بودجه سنواتی، به وسیله خزانه داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر می شود. 

کلانتری همچنین با اشاره به تخصیص منابع لازم برای اجرای طرح های اولویت دار و با پیشرفت فیزیکی بالا که امکان بهره برداری آنها تا پایان سال ۹۹ وجود دارد نیز از حوزه معاونت عمرانی و اقتصادی و همچنین سازمان برنامه و بودجه خواست نسبت به شناسایی و معرفی این پروژه ها در اسرع وقت اقدام کنند.

افزون بر هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در حوزه های مختلف در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.

برخی از این طرح ها با عمری بالای ۲۰ تا ۲۵ سال مواجه هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گفت: اعتبارات عمرانی در بودجه سال جاری نسبت به بودجه سال گذشته در استان حدود هشت درصد رشد داشته است.

علی سلحشوری بودجه مصوب کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری اعم از عمرانی و هزینه ای را رقمی افزون بر پنج هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان بودجه عمرانی در استان حدود ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: دولت در حالی با محدودیت های اعتباری و بودجه ای مواجه هست که هم اینک نیز بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه در سطح کشور وجود دارد که برای اجرای کامل این طرح ها رقمی افزون بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

تخصیص ۴۵ هزار میلیارد ریال منابع برای تکمیل طرح های اولویت دار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افزون بر ۴۵ هزار میلیارد ریال منابع برای تکمیل و اجرای طرح های اولویت دار و با پیشرفت فیزیکی بالا که امکان بهره برداری آنها تاپایان دولت وجود دارد، تخصیص و مصوب شده که فرصت مناسبی برای استان ها و دستگاه های مختلف اجرایی است.

غلامرضا تاجگردون تصریح کرد: دولت و مجلس نیز در این زمینه سازمان برنامه و بودجه را نیز مجاز دانسته که برخی طرح های عمرانی که قابلیت اجرایی و تکمیل شدن تا پایان دولت یازدهم را دارند نیز بالاتر از سقف اعتبار تخصیص به آن پروژه منابع جدید تزریق کند.

وی تصریح کرد: استاندار و سازمان برنامه و بودجه در هر استان باید از هم اکنون بر روی این منابع نیز سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گونه طرح ها همچنین باید در روند زندگی و رفاه عمومی مردم و رضایتمندی آنها نیز موثر باشند.

تاجگردون همچنین بدون اشاره بهآمار و ارقام بودجه ای در سال ۹۹ نیز گفت: شرایط سختی به لحاظ تامین بودجه در بخش عمرانی و هزینه ای و همچنین ردیف های دو سوم و یک سوم نفت فرا روی دولت است و مدیران باید خود را با این شرایط تطبیق دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.