رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : مراجعه دینی مانند حوزه‌های علمیه ، کانون‌ها و مراکز دینی مورد توجه و حمایت دولت و مجلس هستند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، غلامرضا تاج گردون در نشست تخصصی یکروزه آسیب های اجتماعی استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و بررسی برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ویژه روحانیون و اقشار تاثیرگذار در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا گفت:‌ در زمینه مبانی دینی همه ما اتفاق نظر داریم که باید مراجع و مجاری دینی مانند حوزه های علمیه، مراکز و کانون های مذهبی در کشور باید مورد توجه است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، مراکز دینی و کانون‌های اعتقادی در کشور بایستی مورد حمایت دولت و مجلس باشد، اظهارداشت: باید این مراجع و مراکز توجه نمود و هم اکنون این مراجع و مراکز مورد توجه دولت و مجلس هستند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تفکر نسل کنونی انقلاب با تفکر نسل انقلاب کننده متفاوت است، خاطرنشان کرد: ما نسل ابتدایی انقلاب آنچه که داریم از پای منبرها داریم و آیا نسل امروز هم این چنین است؟ 

تاج گردون افزود: ما با نسل جدید و تفکر جدیدی مواجه هستیم و باید به سمت و سویی برویم که بتوانیم نسل جدید و تفکر جدید را به پای منبرها بکشانیم و تفکر کشاندن نسل جدید به پای منابر بایستی تفکری نهادینه باشد.

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران باید در دنیا تداوم داشته باشد، تصریح کرد:‌ باید از هم اکنون بفکر نسل بعدی باشیم و باید بدانیم که چگونه آنها را بسمت و سوی مراکز و مراجع دینی سوق دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه مهمترین آسیب جامعه امروزی را " امپریالیسم درونی " عنوان و اظهارداشت: امپریالیسم درونی که در خود ماشکل گرفته مهمترین آسیب بغیر از وجود دشمنان خارجی است.

تاج گردون گفت: باید بپذیریم با نسل جدیدی روبه رو هستیم که تفکرات کاملا متفاوتی نسبت به ما راجع به امور مختلف دارند و باید طوری رفتار کنیم و سخن بگوئیم که فاصله ما با این نسل بیشتر نشود.

باید قانونی وضع کرد که نشود آن را دور زد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه برخی قوانین در کشور دست و پاگیر و برخی دیگر هیچ تاثیری ندارد، اظهارداشت: باید مجلس شورای اسلامی قوانینی وضع کند که نشود آن را دور زد و با همان قانون تخلف کرد.

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی گفت:‌انقلاب اسلامی ما برای یک زمان خاص نیست و آن کس می تواند در این انقلاب بماند که به آن اعتقاد راسخ داشته باشد.

وی بابیان اینکه در تمدن اسلامی باید به تمدن بودن آن معتقد بود، ادامه داد: وجود چنین تمدنی می تواند فاخر باشد و باید به آن افتخار کرد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری تاکیدکرد بیشتر مشکلاتی که اکنون در کشور وجود دارد مربوط به حوزه قانون بوده نه حوزه اجرا.

14 هزار و 100 روستا در انتظار روحانی مستقر هستند

معاون امور مجلس و استان ها در سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم از وجود 14 هزار و 100 روستای کشور برای استقرار روحانی خبرداد و تاکیدکرد که سازمان تبلیغات اسلامی به تنهایی نمی تواند هزینه های مرتبط با استقرار این تعداد روحانی را تامین کند.

حجت الاسلام علی دارابی هم در این نشست گفت: امکانات سازمان تبلیغات اسلامی برای پرداخت هزینه های جانبی و رفع برخی از مشکلات این روحانیون بسیار کم است.

وی تاکیدکرد که دشمنان ایران در قالب مقوله هایی همچون گرانی، تورم و سایر مشکلات اقتصادی دیگر بفکر ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

مسئولان به فکر رفع مشکلات معیشتی روحانیون مستقر باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از مسئولان کشوری و استانی خواست بفکر رفع مشکلات معیشیتی روحانیون مستقر بوده تا آنان بتوانند بخوبی و با روحیه بهتر به امر تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در روستاها و شهرهای این استان بپردازند.

حجت الاسلام حمید برازش، نفوذ رسانه ها و فرهنگ در خانواده ها، تغییر سبک زندگی، رشد آمار آسیب های اجتماعی، تحرک بالای جمعیتی، مهاجرت‌های بی‌رویه به سمت شهرها، رشد بیماری‌های نوپدید و عوامل مخاطره آمیز بهداشت روان را از مهم‌ترین چالش پیش روی خانواده ها در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

وی گفت: وظیفه روحانیون در برابر این چالش‌ها نسبت به گذشته سنگین‌تر شده و می طلبد روحانیون در برخورد با این چالش ها تلاش دوچندان‌تری نسبت به گذشته از خود نشان دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.