منصور مرادی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیگیری های بعمل آمده این میزان اعتبار از محل اعتبارات ماده توازن ملی برای تکمیل و افتتاح جاده ارتباطی کامیاران - سروآباد - مریوان اختصاص یافته است.
وی افزود: با توجه به اینکه قطعه چهارم و پنجم این مسیر به طول 15 کیلومتر به مناقصه گذاشته شده است از محل اعتبارات تبصره 36 سال 95 مبلغ 20 میلیارد ریال و از محل اعتبارات سال 96 نیز مبلغ 21 میلیارد ریال برای این طرح مهم ارتباطی اختصاص داده شده بود.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از مجموع 410 میلیارد ریال اختصاص داده شده به جاده کامیاران - سروآباد - مریوان، مبلغ 32 میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرد و مابقی آن طی ماه های آتی سال 96 تخصیص پیدا می کند.
مرادی تاکید کرد: با توجه به اینکه این مسیر ارتباطی برای تکمیل شدن به اعتباری بیش از 150 میلیارد ریال نیاز دارد و بدلیل ارائه صورت وضعیت بیش از مبالغ اعلام شده در سال های 95 و 96 و همچنین با توجه به بار ترافیکی مسیر سنندج - مریوان، از معاون رئیس جمهوری درخواست کردیم با اختصاص اعتبار مناسب شرایطی را فراهم کنند تا تمام بدهی ها مربوط به پیمانکاران جاده کامیاران - سروآباد - مریوان را تسویه کنیم.
وی گفت: دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور اواسط هفته جاری با این درخواست نمایندگان و مسئولان استان کردستان موافقت کرده و مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور اختصاص دادند که با تخصیص کامل این اعتبار تمام بدهی ها پرداخت می شود و امیدواریم در سال 97 شاهد افتتاح این جاده ارتباطی مهم باشیم.
مرادی ادامه داد: با توجه به اینکه از مجموع 7 کیلومتر باقی مانده از قطعه چهارم این راه ارتباطی سه کیلومتر و از مجموع هشت کیلومتر باقی مانده از قطعه پنجم یک کیلومتر آسفالت شده است در صورت مساعد بودن شرایط جوی سه کیلومتر دیگر از این 2 قطعه تا پایان سال جاری آسفالت خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بودجه سال 97 برای تکمیل جاده کامیاران - سروآباد - مریوان مبلغ 15 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در استان کردستان و طی جلسه ای که با اعضای این کمیسیون در استان برگزار شد این مبلغ اعتبار به 40 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
به گفته وی، این افزایش اعتبار را می توان یکی از دستاوردهای مهم سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به استان کردستان دانست.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از زیرساخت های مهم شهرستان های مریوان و سروآباد جاده ارتباطی با شهرستان کامیاران است و تکمیل و افتتاح این مسیر ارتباط جنوب کشور با غرب را تسهیل کرده و باعث رونق و توسعه بیشتر این 2 شهرستان مرزی استان کردستان می شود.
مرادی یادآور شد: همچنین با بهره برداری از جاده کامیاران - سروآباد - سنندج از بار ترافیکی جاده سنندج - مریوان کاسته می شود و همچنین باعث رونق روستاهای حاشیه این مسیر خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد گفت: هم اکنون 140 میلیارد ریال اعتبار (100 میلیارد ریال از محل توازن ملی و 40 میلیارد ریال از محل بودجه سال 97) برای تکمیل و افتتاح جاده کامیاران - سروآباد - مریوان اختصاص یافته که با تخصیص کامل این اعتبار در سال آینده این جاده ارتباطی زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
وی همچنین از تلاش های رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان برای پیگیری و جذب اعتبارات ویژه جهت تکمیل جاده کامیاران - سروآباد - مریوان تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان های مریوان و سروآباد با جمعیت افزون بر 250 هزار نفر در غرب استان کردستان واقع شده اند و یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی هم اکنون عضو کمیسیون ناظر بر شورای حقوق و دستمزد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است، هفته گذشته نیز به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه انتخاب شد.
جاده ارتباطی کامیاران - سروآباد - مریوان به طول 95 کیلومتر این سه شهرستان مهم استان کردستان را به هم متصل می کند و از بار ترافیکی جاده فعلی سنندج - مریوان می کاهد همچنین تکمیل این مسیر ارتباطی باعث متصل شدن شهرهای جنوبی کشور با شهرهای غربی می شود.
از زمان مطرح شدن احداث جاده جدید سنندج - مریوان از مسیر گاران تیژ تیژ، تکمیل و افتتاح جاده کامیاران - سروآباد نیز مطرح و در دستور کار مسئولان قرار گرفت.
بسیاری از مردم معتقدند با افتتاح جاده جدید سنندج - مریوان که دیگر از سروآباد نمی گذرد، این شهرستان همچون شویشه در بن بست قرار می گیرد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.