به گزارش ایرنا، علی قربانی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: اصلاح نظام بانکی یک ضرورت مهم است و باید تلاش کنیم تا با اصلاح نظام بانکی از وضعیت نامناسب کنونی اقتصاد خارج شویم.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سند آمایش استان گفت: مسئولان بر روی سند آمایش بسیار مانور دادند اما اکنون این سند دارد خاک می خورد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود که صاحب نظران و مسئولان در یک هم افزایی برای چگونگی اجرایی شدن این سند پای کار آیند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به اختصاص 300 میلیون دلار اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: ساکنان 6 هزار روستا از مزایای این اعتبار بهره مند می شوند.
وی به لایحه بودجه سال 97 اشاره و شفاف سازی در این لایحه از مشخصات آن عنوان کرد و گفت: در این لایحه برای نخستین بار قرار است پرداخت ها بر اساس عملکرد دستگاه ها انجام شود.
قربانی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سا 97 ، پیش بینی شده است که روزانه 2 میلیون و 410 هزار بشکه نفت به فروش برسد و قیمت هر بشکه نفت نیز 55 دلار پیش بینی شده است افزود: بر این اساس در لایحه بودجه سال 97، مقرر است 32 درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی تزریق شود و 14.5 درصد نیز به شرکت ملی نفت اختصاص می یابد و مابقی این درآمدها که حدود 101 هزار میلیارد تومان است صرف عمران کشور شود.
قربانی با بیان اینکه مشکل ما بیش از آنکه کمبود اعتبار باشد، کم بودن تخصیص ها است گفت: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس در سال های گذشته، 95 درصد از اعتبارات هزینه ای محقق شده این در حالی است تنها 53 درصد از اعتبارات عمرانی تخصیص پیدا کرده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد این است که تلاش شود که تخصیص ها بیشتر شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.