ایرج حریرچی جمعه شب در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: مراحل نهایی اداری و فرآیند تبدیل ارز به ریال این مبلغ در حال انجام است.

وی همچنین با توجه به آخرین وضعیت و دستاوردهای مقابله ای و پیشگیرانه در خصوص بیماری کرونا در کشورمان و همچنین آخرین پژوهش های مجامع جهانی نیز گفت: روند بیماری کرونا در ایران نزولی شده است.

حریرچی تاکید کرد: در حالی که دردوران پیک ابتلای این ویروس و روند صعودی آن گاه گفته می شد که به ازای هر بیمار درگیر کرونای مثبت حتی تا ۲ و نیم نفر را مبتلا می کرد هم اینک این عدد به حدود یک وچند دهم رسیده ولی تا رسیدن این عدد به زیر یک نفر راه میان مدتی را باید همچنان طی کنیم.

حریرچی با بیان اینکه سیاست و راهبرد ستاد ملی کرونا همچنان بر فاصله گذاری هوشمند و بازگشایی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی به صورت تدریجی و مرحله ای است، گفت: به نظر می رسد برخی مردم تا حدودی شرایط را عادی می بینند ، به راحتی در خیابان ها قدم می زنند، خرید می کنند و حتی به مسافرت های تفریحی و غیرضرور اقدام کرده اند.

 وی تصریح کرد: غافل از آنکه کل جهان و کشور ما هنوز در دوران از سرگیری این بیماری به سر می برد و باید همچنان اصول بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را با قوت رعایت کرد.

حریرچی همچنین به افزایش و تحمیل هزینه های هنگفت این بیماری بر بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: کل هزینه های هتلینگ بیمارستانی در هر تخت در یک روز برای یک بیمار عادی و قبل از کرونا یک میلیون و ۸۶۰هزار ریال بود.  

معاون کل وزارت بهداشت افزود: این هزینه ها هم اینک برای یک بیمار کرونایی روزانه رقمی افزون بر هفت میلیون ریال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.