به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه گفت: پس از شروع بحران جهانی کرونا، کمیته ملی تحقیقات کووید ۱۹ برای مدیریت و برنامه‌ریزی تحقیقات ملی، هدفمند و کاربردی بر روی ویروس کرونا شکل گرفت و با کارگروه‌های مختلف شروع به فعالیت نمود.

دکتر محسن تفقدی افزود: اقدامات انجام شده در این کمیته در هفت حیطه توسعه و ﻓﻨﺎوری، ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﯿﻤﺎری، اﭘﯿﺪﻣﯿﻮﻟﻮژی، ﮐﺎرآزﻣﺎﯾﯽ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ، اخلاق در ﭘﮋوﻫﺶ، منابع ﻣﺎﻟﯽ ﭘﮋوﻫﺶ و ﭘﺎﯾﺶ ﭘﮋوﻫﺶها و اﻧﺘﺸﺎر ﻧﺘﺎﯾﺞ، دسته بندی و به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارآزمایی بالینی مگاترایال SOLIDARITY  در ایران در حال انجام است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در آن مشارکت دارد، اظهار داشت: کارآزمایی بالینی مگاترایال بخشی از یک کارآزمایی بالینی بزرگ بین المللی با همکاری سازمان بهداشت جهانی است  و از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۸۰ کشور و بیش از ۲۰۰ بیمارستان در آن ثبت نام و شرکت نموده‌اند.

وی گفت: علاوه بر کارآزمایی بالینی مگاترایال ، بیش از ۱۴۰ کارآزمایی بالینی دیگر نیز در کشور در حال انجام است که براساس اعلام کمیته ملی تحقیقات کووید ۱۹، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ثبت تعداد ۱۲ کارآزمایی بالینی پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و بقیه‌الله‌الاعظم(عج) به ترتیب با ۲۵، ۱۸ و ۱۷ کارآزمایی بالینی در رتبه‌ چهارم کشور قرار دارد.

دکتر تفقدی اظهار امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن این طرح‌ها بتوان خدمات مطلوب‌تری برای بیماران مبتلا به کرونا ارائه کرد.   

بر اساس آمارها تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسیده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.