به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر میبد، کمال بنا در حاشیه نشستی که با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف طرح غربالگری و تب سنجی برگزار شد افزود : با وجود اینکه اجرای طرح از نظر عملی همراه با ضعف‌هایی بود اما از نظر آگاهی بخشی و هشدار به مردم و حساس کردن آنها نسبت به موضوع کرونا عملکرد خوبی داشت .

در این نشست از ۹ نفر امدادگر و نجاتگر فعال و همکار در طرح تب سنجی و غربالگری تجلیل شد.

طرح  غربالگری به مدت ۲۵ روز  از ۱۹ اسفند ۹۸  تا ۱۴ فروردین ۹۹ بیشتر در مبادی ورودی شهر میبد اجرا شد.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در میبد تحت پوشش امداد و نجات جمعیت هلال احمر داوطلب امدادرسانی به هموطنان و همشهریان در زمان وقوع حوادث و سوانح هستند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

همچنین به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۶۸۳  نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۶ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند .

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۴۸ هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و ۶۹۱ تن نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۲۸۷ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت در کشور انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: خبر خوش امروز این است که بعد از مدت ها تعداد درگذشتگان بیماری کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۲ رقمی شد، امیدواریم با کاهش ترددهای غیرضروری مردم، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم در روزها و هفته های آینده نیز این روند را داشته باشیم و به مدد الهی بتوانیم اپیدمی کرونا را شکست دهیم..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.