معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در حاشیه شکل گیری این ستاد درباره آن گفت: از روزهای ابتدایی شکل‌گیری ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان، کمیته تامین، توزیع و نظارت هم به موازات آن تشکیل شد و در این راستا بخش خصوصی و بنگاه‌های تولیدی همراهی خوبی در زمینه تولید محصولات ضدعفونی کننده و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشتند.

علی رسولیان افزود: در جلسه امروز، ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی تشکیل و کلیات آن مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این باره گفت: مقرر شد در ستاد پشتیبانی مردمی برای مقابله با ویروس کرونا در استان، فعالان اقتصادی در راستای کمک و حمایت از این ستاد نقش خود را ایفا کنند.

غلامحسین شافعی افزود: با توجه به تجربیات ستادهای پشتیبانی در زمان جنگ، در جبهه مقابله با ویروس کرونا هم تشکیل این ستاد می‌تواند در بسیج نیروهای مردمی برای غلبه بر شرایط موثر باشد.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به ۲۸۵ نفر رسیده است که ۱۹۴ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

از ۳۰ بهمن ماه امسال تا ۲۲ اسفند دو هزار و ۶۰۳ مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون هزار و ۵۹۴ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

هزار و ۵۶۸ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی مربوط به شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۸۸۱ نفر آنان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

تعداد جان‌باختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا ۲۴ تن است که ۱۷ تن از این تعداد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن از جمعیت زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور و یک تن نیز از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.