دکتر علی اصغر انجیدنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نسبت به روز گذشته ۳۷ نفر افزایش یافته است که ۱۴۴ نفر از این تعداد زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه مربوط به  سایر دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در این استان می‌باشند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۵۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا بعد از مشهد بیشترین آمار را دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت حیدریه به ترتیب با  ۱۲ و ۹ نفر در مرحله بعد قرار دارند.

وی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد و تربت‌جام را نیز به ترتیب چهار و یک نفر اعلام کرد.

دکتر انجیدنی گفت: از ۳۰ بهمن ماه امسال تا  ۲۰ اسفند ۲ هزار و ۱۳۰ مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که یک هزار و ۲۲۵ نفر از این بیماران در مشهد و ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر بستری هستند.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۱۰۳  نفر از بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند که ۴۷۵ نفر آنان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در استان خراسان رضوی را که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است ۱۹ نفر عنوان کرد.

دکتر انجیدنی بر ضرورت خود مراقبتی در منزل و ماندن در خانه برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع‌ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی توصیه جدی وزارت بهداشت برای پیشگیری از کروناست.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون هشت هزار و ۴۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۹۱ نفر آنان جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.