ابوالفضل مکرمی‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی هر گونه تجمع و مراسم نوروزی که موجب حضور مردم و جمعیت در یک محل باشد به منظور جلوگیری از شیوع ابتلا به بیماری کرونا منتفی است که بر این اساس برگزاری جشن‌های نوروزگاه در این قالب قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این لغو شامل جشن بین‌المللی نوروزگاه در مرز ایران و ترکمنستان نیز می‌شود افزود: بر این اساس تمامی ۱۳۸ رویداد فرهنگی نوروزگاه در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود.

آیین مردمی نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز ۱۳۹۵ در ایران به اجرا در آمد. براساس تفاهم‌های اولیه قرار شد مردم هر شهر و هر نقطه از کشور برپا کننده نوروزگاه آن منطقه باشند و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم‌ کننده بستر برای اجرای آن باشد.
در برگزاری نوروزگاه‌ها سعی می‌شود به میراث ناملموس حوزه نوروز پرداخته و آداب و رسومِ مردم بازشناسانده شود و موارد مغفول و کمتر رسیدگی شده احیا گردد.

تاکنون ۶۰ نفر در خراسان رضوی به خاطر عفونت حاد دستگاه تنفسی فوت کرده‌اند. این افراد همچنین مشکوک به ابتلای ویروس کرونا بوده‌اند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.