علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مشهد افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردم، ضمن حفظ آرامش باید اطلاعات دقیق، صحیح و آگاهی بخش به شهروندان توسط اهل فن و نخبگان روان شناسی در فضای مجازی منتقل شود.
وی راهبرد نخست درخراسان رضوی برای مقابله با ویروس کرونا را اقدامات پیشگیرانه برشمرد و ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه باید در همه مراکز جمعیتی، بیمارستانها، فرودگاه، مترو و راه آهن با قوت ادامه پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی از ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خواست صورتجلسه ویژه ای برای این استان تدوین و به مراکز هدف ابلاغ شود.  
رزم حسینی افزود: هر گونه اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی از طریق رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان مرجع رسمی و سخنگوی حوزه بهداشت و سلامت انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی به صورت رسمی گزارش نشده است ادامه داد: در صورت لزوم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید حسب شرایط در سطح ملی دستورالعمل های یکنواخت را در خصوص مقابله با ویروس کرونا اعلام کند.

اقدامات پیشگیرانه و تهیه تجهیزات پزشکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با بیماری کرونا انجام شده است.

هم اینک بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم (عج) و همچنین بیمارستان‌های کودکان "اکبر" و "شیخ" در مشهد برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به کرونا به طور اختصاصی در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه این جمعیت در دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون پنج نفر بر اثر بیماری کرونا در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.