دکتر قاسم جان‌بابایی روز یکشنبه در نشست با رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاونان و روسای بیمارستان‌های این دانشگاه افزود: در عین حال باید اقدامات لازم جهت آمادگی سیستم بهداشتی و درمانی در استان خراسان رضوی انجام شود تا در صورت بروز مشکل، خدمات به شکل مناسبی به بیماران ارائه شود.

وی بر تهیه پروتکل کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا ویژه استان خراسان رضوی تاکید کرد و ادامه داد: پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و سیستم‌های حمل و نقل شهری باید به شکل مناسبی کنترل شوند و تدابیر لازم در این زمینه پیش‌بینی شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت در ارائه اطلاعات و اخبار در زمینه ویروس کرونا صداقت دارد و برای کنترل و پیشگیری از این بیماری لازم است که تمامی سازمان‌ها و ادارات با هم همکاری داشته باشند.

جان بابایی با اشاره به علائم بیماری کرونا افزود: تب خفیف، سرفه‌های خشک به مدت هفت تا ۱۰ روز، تنگی نفس و مشکلات ریوی ناگهانی از علائم این بیماری محسوب می‌شود و بهترین راهکار برای کنترل این بیماری اطلاع‌رسانی صحیح و آموزش همگانی است که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ایجاد سامانه اطلاع رسانی اقدامات مناسبی را انجام داده است.

وی آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم و استراحت بیماران مبتلا به علائم مربوطه را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید این آگاهی و آموزش به مردم داده شود که در صورت ابتلای به علائم بیماریهای تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از سوی دیگر بیماران مراجعه کننده با علائم مشابه کرونا باید تعیین تکلیف شوند و در صورت ابتلای به کرونا بستری و در صورت نداشتن این بیماری با ارائه آموزش‌های لازم به منزل ارجاع داده شوند علاوه بر این باید مراکز درمانی خاصی برای درمان احتمالی بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شود که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه نیز پیشگام بوده است.

جان بابایی افزود: در عین حال بیشترین تمرکز باید در حوزه بهداشت و پیشگیری انجام و از تمام ظرفیت‌ها برای آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم استفاده شود که استفاده حداکثری از رسانه‌های گروهی در این زمینه مورد تاکید است و بهتر است با اجرای برنامه آموزشی عامیانه ضمن کنترل و مدیریت این بیماری از ایجاد ترس و اضطراب در میان مردم جلوگیری شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۸ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌ و پنج تن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.