پروانه نیک مرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۱ درصد بوده است که نیم درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: کاهش ۲.۴ درصدی نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت و دستاورد بزرگی محسوب می شود که با تلاش های شبانه روزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر نهاد های متولی به دست آمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در زمستان سال ۱۳۹۷ استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۵ درصد بود که زمستان امسال این عدد به ۱۰.۱ درصد رسیده و از این رو نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به زمستان سال گذشته بهبود یافته است.

نیک مرام ابراز داشت: در مجموع نرخ بیکاری در ۱۸ استان بیشتر از کهگیلویه و بویراحمد و در ۱۲ مورد دیگر نرخ بیکاری کمتر از این استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مشکلاتی از قبیل ضعف سرمایه گذاری در این استان، نبود زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف و دیگر موارد از دیر باز تاکنون آثار چشمگیری بر میزان بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد داشته اند.

وی بیان کرد: امید است با همراهی روزافزون مسئولان و ایجاد زیرساخت های لازم بتوانیم زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم کنیم تا در نهایت به جهش تولید و توسعه استان منجر شود. 

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.