پروانه نیک مرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۷۰۱ نفر دانش آموخته دانشگاهی در این استان جذب بازار کار شده اند.

وی افزود: همچنین امسال، این استان با جذب ۵۰۶ نفر شغل اولی در اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در مقایسه با استان هایی که این طرح در آنها اجرا شده رتبه نخست را کسب کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این در حالی است که تعهد استان ۴۷۰ نفر بوده  و با جذب ۵۰۶ نفر تاکنون ۱۰۸ درصد این طرح محقق شده است.

نیک مرام عنوان کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است، این طرح اکنون در کشور در حال اجراست.

وی ابراز داشت: همچنین امسال ۴۲ میلیارد ریال سهم تسهیلات مشاعل خانگی این استان بوده است که افزون بر ۳۸ میلیارد ریال آن جذب (۹۱ درصد آن جذب) و به متقاضیان پرداخت شده است.

بررسی ها نشان می دهد با توجه به استقبال مردم استان بویژه زنان از مشاغل خانگی،سهم اندک تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته در سال جاری به استان جوابگوی متقاضیان نیست و افزایش این سهم به میزان سال گذشته می تواند پاسخگوی بخشی از نیاز این همه متقاضی در کهگیلویه و بویراحمد باشد و می طلبد دولت چاره ای برای بهره مندی بیشتر افراد به ویژه زنان از تسهیلات مشاغل خانگی بیندیشد.

تعداد مراکز کاریابی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ مرکز و تعداد مراکز مشاوره کارآفرینی فعال در استان ۳ مورد است.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.