به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، بر پایه این گزارش در زمستان پارسال ، آمار بیکاران کشور ١٠.٦ درصد اعلام شد.

همچنین مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد دوم مهرماه سال گذشته گفته بود: هم اکنون آمار افراد جویای کار استان ۱۳.۹ درصد است که نسبت به میانگین ملی ۱.۹ درصد بیشتر است و برای حل آن به همکاری دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و خیران نیاز است.

محمدحسین ریاحی در جلسه هماهنگی در خصوص ایجاد سامانه یکپارچه‌سازی اشتغال و بیکاری در استان افزود: بر اساس آمار موجود حدود ۵۲ هزار نفر در استان بیکار هستند که برای اشتغال آنها به عزم جدی و همکاری همگان نیاز است و اغلب آنها دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و بیشترشان هم زن هستند.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین (حدود ۷۵ درصد) فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد.

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصولات نساجی، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.