حبیب الله وفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ بیکاری فصل زمستان سال ۹۸ استان ها در اردیبهشت سال ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران اعلام و منتشر می شود.
وی با اشاره به انتشار خبری توسط گروه اقتصادی خبرگزاری جمهوری اسلامی در روز دوشنبه (چهارم فروردین) گفت: در این خبر نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۱۸.۲ درصد اعلام شده بود که این آمار مربوط به سال ۹۷ است. 

وفایی در ادامه نرخ بیکاری استان کرمانشاه را در فصول بهار و تابستان سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش یافت.

وی اظهار داشت: در بهار سال ۹۸ رتبه استان کرمانشاه در بیکاری پنجم کشور بود و در پاییز سال ۹۸ به رتبه اول برگشتیم اما زمستان هنوز اعلام نشده است.

به گفته او، استان کرمانشاه در بهار و تابستان کاهش نرخ بیکاری داشته و این کاهش نرخ و جایگاه استان را نسبت به سال قبل بهبود داده است.

وی تصریح کرد که پیش بینی ما این است که استان کرمانشاه دیگر رتبه اول در نرخ بیکاری نخواهد داشت.

طبق سند جامع اشتغال استان، نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. براساس این سند در سال ۹۸ باید ۲۱ هزار شغل خالص و ۶۰ هزار شغل ناخالص در استان کرمانشاه ایجاد شده باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز در مورد نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ به ایرنا گفت: باید منتظر بمانیم تا مرکز آمار ایران با جمع‌بندی میزان اشتغال کرمانشاه در فصل زمستان آمار بیکاری یک ساله این استان را اعلام کند؛ با این حال براساس برآوردهای انجام شده به نظر نمی رسد که نرخ بیکاری کرمانشاه تغییر چندانی داشته باشد.

براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در پایان سال ۹۷ نرخ بیکاری کرمانشاه ۱۸.۷ درصد و بیشتر از همه استان ها بود اما جایگاه این استان در بهار سال ۹۸ پنج رتبه در جدول بیکاری بهبود یافت.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل بهار سال ۹۸، ۱۴.۷ درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ کاهش نشان می دهد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی  است که بیش از ۳۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز سال ۱۳۹۸، ۱۶.۳ درصد بوده  و براساس آمار غیررسمی ۱۵۰ هزار بیکار در استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.