حسن عزیزی عصر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این مقدار تسهیلات برای اجرای سه هزار و ۳۴۶ طرح در ۱۴ شهرستان کرمانشاه پرداخت و تاکنون منجر به ایجاد پنج هزار و ۹۳۰ فرصت شغلی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تسهیلات پرداختی مربوط به روستاهای شهرستان کرمانشاه به میزان یک هزار و هفت میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال بوده است، گفت: با این تسهیلات ۲۰۸ طرح اجرا و برای ۸۷۱ نفر نیز فرصت شغلی فراهم شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: روستاییان اسلام آبادغرب نیز با دریافت تسهیلاتی به مقدار ۳۰۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال و هرسین با ۲۹۱ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال به ترتیب در رده های دوم و سوم از نظر جذب بیشترین تسهیلات قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: شهرستان اسلام آبادغرب با دریافت این مقدار تسهیلات ۲۰۷ طرح اشتغالزا اجرا و ۳۲۰ فرصت شغلی و هرسین نیز ۷۰۸ طرح اجرا و یک هزار و ۲۳۱ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی همچنین از پیش پذیرش چهار هزار و ۷۷۸ طرح در بانک های استان برای دریافت تسهیلاتی به مقدار ۱۱ هزار و ۵۱۲ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال خبر داد و گفت: پرداخت این تسهیلات می تواند زمینه اشتغال ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر را در روستاهای استان فراهم کند.

عزیزی گفت: تاکنون از این تعداد طرح سه هزار و ۴۴۲ مورد در بانک ها برای دریافت تسهیلاتی به مقدار سه هزار و ۷۶۳ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال پذیرش شده اند.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در تابستان امسال ۱۴.۴ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.