به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور روز شنبه در نشست شورای اشتغال استان در ساری افزود که در مجموع تاکنون ۱۷۷ واحد تولیدی و صنعتی مازندران تسهیلات بسته رونق را دریافت کرده اند.

وی با اعلام این که در راستای رونق تولید ، تملیک‌ واحدهای صنعتی از سوی بانک ها در مازندران  متوقف شده است، گفت: تاکنون ۷۰ واحد صنعتی تملیک شده از سوی بانک ها به مدار تولید برگشته اند.

خیریانپور مجموع بنگاههای تولیدی تملیک شده از سوی بانک ها به خاطر بدهی معوقه را حدود ۱۶۹ واحد اعلام کرد و افزود که در حال حاضر ۹۰ واحد از این تعداد در تملیک باقی مانده است.

وی با انتقاد از برخی آمار سازی واحدهای راکد صنعتی برنامه‌ اصلی استان را رونق تولید و خروج واحدها از رکود بیان کرد و گفت : استان در اجرای این برنامه موفق عمل کرده است.

عدم استقبال نهادهای حمایتی از تسهیلات اشتغال 

معاون استاندار مازندران همچنین از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی به استان خبر داد و گفت که تاکنون در این بخش هم ۳۰۰ میلیارد تومان به طور کامل به متقاضیان پرداخت شد و مازندران در کشور در این حوزه مقام اول را دارد.

خیریانپور از عدم تمایل برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی اختصاص یافته به نهادهای حمایتی خبر داد و افزود: مبلغ اختصاص یافته به نهادهای حمایتی ۱۴۸ میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران هم در این جلسه از کمرنگ شدن نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات اشتغال روستایی انتقاد کرد و خواستار تشدید نظارت بر هزینه کرد این تسهیلات از سوی فرمانداری ها شد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در مازندران در آخرین بررسی آماری ۱۰.۵ درصد اعلام شد.

۶۹۸۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.