به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عزیزی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس و خبرنگاران ایرنا مرکز کرمانشاه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، افزود: اینکه برخی مراکز و مراجع صحت این آمارها را زیرسوُال می برند ناصحیح است و جایگاه مرکز آمار ایران را زیر سوال می برند چرا که این مرکز در کشور مبنا و مرجع همه آمارها در بخش های مختلف است.

او گفت: مرکز آمار ایران توسط ماموران سرشماری و آمارگیر خود براساس متد و روش های علمی دنیا اقدام به آمارگیری می کنند و استان ها نیز در جمع آوری و تحلیل این آمار نقشی ندارند. 

او خواستار ارائه آمارهای واقعی به افکار عمومی شد و گفت: باید آمارها مستند باشد و در جامعه نگرانی و تشویش ایجاد نگردد و ناامیدی و یاس در میان جامعه تزریق نشود.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمانشاه در ادامه به تدوین و ابلاغ سند اشتغال استان به فرمانداران نیز اشاره کرد و گفت: براساس این سند در سال ۹۸ باید ۲۱ هزار شغل خالص و ۶۰ هزار شغل ناخالص در استان کرمانشاه ایجاد شود.

عزیزی بر مشارکت همه دستگاه ها در تحقق اهداف برنامه سند اشتغال در استان تاکید کرد و افزود: همه دستگاه ها باید در حوزه اشتغال براساس این سند عمل کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور رتبه اول را کسب کرده است، گفت: ۲۹۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش روستایی در استان پرداخت شده که در نتیجه آن پنج هزار و ۶۴۶ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار دانش آموختگان بیکار نیز اشاره کرد و افزود: ۲۸۰ هزار و ۴۰۹ دانش آموخته و دانشجوی در حال تحصیل در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۰ هزار و ۷۷۵ نفر بیکار هستند.

به گفته او، از ۲۸۰ هزار دانش آموخته و جوان در حال تحصیل استان، ۱۷۷ هزار و ۹۰۰ فعال و ۱۰۲ هزار نفر غیرفعال هستند.

وی در ادامه میانگین نرخ بیکاری دانش آموختگان کشور را ۱۸.۳ درصد اعلام کرد که در استان کرمانشاه این نرخ ۲۸.۵ درصد است و کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی مقام اول کشور را دارد و  استان های کردستان، کرمان و خوزستان در رتبه های بعدی قرار دارند.

او در ادامه با اشاره به کاهش روند نرخ بیکاری استان در ۲ سال گذشته گفت: سیاست گذاری های استان نشان از مهار نرخ بیکاری و کاهش آن دارد اما نرخ بیکاری میان دانش آموختگان همچنان بالا است و برای کنترل و کاهش آن نیازمند مداخلات و برنامه های ویژه از سوی دستگاه های اجرایی هستیم.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل بهار امسال ۱۴.۷ درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ کاهش نشان می دهد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.