به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در ششمین کارگروه اشتغال استان که به موضوع بررسی روند پرداخت تسهیلات اشتغال عشایری، روستایی و مناطق زلزله زده کرمانشاه اختصاص داشت، افزود: راه های دور زدن و سوء استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی فراوان است که اگر نظارت دقیق و منظم هفتگی نباشد به طور قطع دچار رانت و فساد خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید از تجارب گذشته در پرداخت تسهیلات به بنگاه های زودبازده درس گرفت، اظهار داشت: فرمانداران و دستگاه های اجرایی مسئول اصلی نظارت بر پرداخت تسهیلات اشغال روستایی هستند.
وی در ادامه از مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران خواست برای جذب تسهیلات اشتغال روستایی تلاش بیشتری کنند، زیرا که میزان جذب شده (80 میلیارد تومان) تا سهمیه 352 میلیارد تومان استان فاصله زیادی دارد و باید ماهیانه حداقل 25 میلیارد تومان جذب شود.
بازوند از رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خواست، عملکرد مدیران را به وزارت کشور و وزارت کار ارسال کند.
وی همچنین از مشاور امور بانوان استانداری خواست میزان مشارکت و استفاده بانوان استان از وام اشتغال روستایی و عشایری را بررسی کند.

** حل مشکل ضمانت طرح های روستایی با صندوق ضمانت صنایع کوچک
رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان کرمانشاه نیز در ادامه در خصوص مشکل ضمانت طرح ها و پروژه های اشتغال روستایی گفت: مشکل ضمانت این طرح ها با بهره گیری از محل صندوق ضمانت صنایع کوچک که در استان 15 هزار میلیارد تومان است، حل می شود.
طهمورث الیاسی با بیان اینکه سامانه 'کارا' استان باید استانداردسازی شود، افزود: تمام پروژه ها از زمان پذیرش طرح، انعقاد قرارداد، پرداخت تسهیلات و ثمردهی رصد صفر تا صد می شود.
همچنین در این جلسه عملکرد و سهمیه بانک ها و دستگاه های اجرایی در باره وام اشتغال زایی روستایی و عشایری بررسی شد که در مجموع در 6 ماه گذشته منجر به اشتغال زایی هزار و 202 نفر شده بود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای نرخ بیکاری 21/6 درصد است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.