به گزارش ایرنا؛ هدایت حاتمی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در استانداری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ایجاد اشتغال و جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری، افزود: بانک های عامل در سال 1398 نسبت به در اولویت گذاشتن پرداخت تسهیلات به 276 طرح بالای یک میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و اعتبارات مناطق زلزله زده به جهت ایجاد اشتغال پایدار اقدام نمایند.
وی گفت: کارگروه اشتغال باید به عنوان سیاست گذار حوزه اشتغال، ابعاد مختلف اشتغال را به صورت همزمان مورد توجه قرار دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه از دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان خواست قدرت تحلیل، شناخت و نقش کنش گری خود را بالا ببرد و در این حوزه باید از تمام دستگاه های اجرایی جلوتر باشد.
حاتمی با بیان اینکه طبق آخرین آمار، مرکز آمار ایران همچنان رتبه اول بیکاری در کشور هستیم، تصریح کرد: با این وجود، نرخ بیکاری استان از 21/2 سال 96 به 18/7 در سال 97 و به میزان 2 و نیم درصد کاهش یافته که این می‌تواند ما را به ادامه کار امیدوارتر بکند.
او اظهار داشت: اختلاف نرخ بیکاری استان کرمانشاه با استان ماقبل تنها 1/3 درصد می باشد که با کمی همت انشاءالله به این هدف خواهیم رسید ولی با این حال استان کرمانشاه جزء چهار یا پنج استان اول در زمینه نرخ مشارکت اقتصادی می باشد، که این نرخ از 41/3 در سال 96 به 43/3 در سال 97 رسیده است.
وی در پایان گفت: کاهش نرخ بیکاری مهمترین اولویت استان است و برای تحقق آن برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و تمام توان و همت خود را در این مسیر به کار خواهیم بست.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 600 روستا دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.