به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در بازدید واحد بسته بندی خرما در بوشهر افزود: هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال روستایی ایجاد شغل و رفع بیکاری است و تلاش شده با پرداخت تسهیلات لازم به طرح های اشتغالزا از خالی شدن جمعیت روستا پیشگیری و تولید و تحرک در آنها تقویت شود.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در مرحله اول 50 درصد از تسهیلات روستایی و عشایری کشور که برای استان بوشهر معادل 400میلیارد ریال است تامین شد و استان بوشهر نیز با جذب 100 درصدی از جمله استان های پیشرو در جذب این تسهیلات است.
گراوند اضافه کرد: همچنین 25 درصد از مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز به استان ها ابلاغ شده که تلاش می شود با همکاری بانک ها و دستگاه های اجرایی زمینه جذب این اعتبار فراهم و حرکت خوبی در حوزه تولید و بهره گیری از ظرفیت روستاها ایجاد شود.
استاندار بوشهر با اشاره به دور سوم سفرهای شهرستانی خود گفت: در این دور از سفرها بازدید سرزده از بخش ها و روستاها، پروژه های اقتصادی و عمرانی، دیدارهای مردمی در فرمانداری و نشست جمع بندی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی انجام می شود.
وی با اشاره به بازدید از واحد بسته بندی خرما روستای بندرگاه یادآور شد: این واحد بسته بندی خرما با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی مجهز و زمینه افزایش کیفیت و بهره وری خود را فراهم کرده است که این امر ضمن ایجاد اشتغال باعث تقویت صادرات غیرنفتی نیز شده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.