احسان قنبری شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اظهار کرد: اتمام گازرسانی به 6 روستا، اجرای طرح خیریه توانبخشی و بهره برداری از اورژانس اجتماعی بهزیستی از جمله طرح های دهه فجر کبودرآهنگ است.
وی با بیان اینکه برگزاری بیش از 2 هزار برنامه برای دهه فجر امسال پیش بینی شده است اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه و عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدای والامقام در برنامه ها قرار دارد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد فرصت های شغلی از مدیران و کارشناسان فعال در بانک های عامل شهرستان خواست تا همکاری لازم را با مراجعان در زمینه تسهیل در پرداخت تسهیلات داشته باشند.
وی گفت: سهم کبودرآهنگ از یک هزار و 300 میلیارد تسهیلات روستایی 146 میلیارد ریال است که در این باره تاکنون یک هزار و 125 تن در سامانه ریالی رصد برای اشتغال ثبت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: 7.2 درصد از جمعیت استان همدان در کبودرآهنگ ساکن هستند و سهم این شهرستان از تسهیلات اشتغال روستایی 11.2 درصد است.
احمد توصیفیان در زمینه آخرین وضعیت تسهیلات اشتغالزا در سال 96 افزود: این تسهیلات از منابع مختلف 11 بانک عامل همدان شامل هفت هزار و 90 میلیارد ریال از محل منابع داخلی، سه هزار و 550 میلیارد ریال رونق تولید و 378 میلیارد ریال صندوق توسعه ملی تامین شده است.
او اضافه کرد: امسال تاکنون از محل تسهیلات کمیته امداد 110 میلیارد ریال، بهزیستی 60 میلیارد ریال و دیگر منابع نیز 930 میلیارد ریال پرداخت شده است.
توصیفیان افزود: از سه هزار و 400 میلیارد ریال سهمیه تسهیلات اشتغال فراگیر تاکنون 539 طرح به مبلغ 2 هزار و 970 میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند.
طبق آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان همدان تک رقمی است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.