حسن عزیزی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از کارگران و کارآفرینان استان که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته سالانه سه درصد نرخ بیکاری کرمانشاه کاهش خواهد یافت.
وی افزود: اگر دستگاه‌های دیگر هم پای کار باشند، با توجه به سند اشتغالی که در استان تدوین شده می‌توانیم ظرف مدت یک تا ۲ سال بیکاری کرمانشاه را به میانگین کشور نزدیک کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: به مناسبت ۲۲ بهمن، در سامانه جامع روابط کار ۲۲ خدمت افتتاح می‌شود که کارگران و کارفرمایان برای استفاده از این خدمات باید یک بار به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و با ارایه کد ملی نسبت به ثبت نام اقدام کند و پس از آن تمام مراحل ابلاغ و رسیدگی از طریق این سامانه انجام می‌شود.
عزیزی تصریح کرد: از نظر ثبت نام در سامانه مذکور متوسط کشوری هستیم البته امیدواریم در روزهای باقیمانده از سال کارگران و کارفرمایان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی همچنین از راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار در سراسر کشور و از جمله استان کرمانشاه نیز خبر داد و تاکید کرد: در این سامانه ۲۲ خدمت به کارگران به صورت الکترونیکی ارایه می‌شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به برپایی جشنواره امتنان از کارگران، کارآفرینان و گروه‌های کارگری داشت و عنوان کرد: هزار و ۴۶۱ نفر و گروه کارگری برای شرکت در این جشنواره داوطلب شدند که استقبال خوبی داشتیم.
به گفته عزیزی داوری انتخاب افراد و گروه‌های برتر نیز با حضور نزدیک به ۴۸۰ داور به صورت مجازی انجام شده است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پاییز امسال ۱۶.۳ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.