شکراله شیرخانی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به صورت آنلاین در پرتال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس bimebikari.mcls.ir به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از حضور متقاضیان در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مراکز کاریابی ها جهت ثبت نام بیمه بیکاری راه اندازی شده است.

وی افزود: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری با مراجعه به این سامانه می توانند پس از ثبت اطلاعات هویتی، شغلی، کارگاهی و بیمه ای، کد رهگیری خود را دریافت کنند. 

شیرخانی یادآور شد: در انجام این فرایند، رعایت بند (ب) ماده(۶) قانون بیمه بیکاری ضروری و بر اساس این بند، بیمه شده مکلف است ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال‌ به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد و مراجعه پس از ۳۰ روز با عذر موجه و با تشخیص هیأت حل اختلاف تا سه ماه امکان‌ پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: روزآمدی، تسریع در بررسی درخواست‌ها، کاهش هزینه‌های اقتصادی، دسترسی آسان‌تر متقاضیان به اطلاعات پرونده، امکان دریافت کد رهگیری درخواست، ارسال پیامک اطلاع رسانی به متقاضی و اطلاع رسانی نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه از جمله ویژگی‌های سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: لینک سامانه در پرتال این اداره کل نیز بارگذاری شده است.

یک هزار و ۳۲۳ کارگر و  و ۶۴ کارفرما در سامانه جامع روابط کار ثبت نام و احراز هویت شده اند.

استان ایلام دارای ۶۰ هزار کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی ایلام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.