به گزارش ایرنا فتح الله حقیقی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: آمار موجود نشان می دهد که کشاورزی در استان زنجان قالب سنتی دارد و لازم است برای ارتقای ارزش افزوده در این بخش به سمت روش های نوین حرکت کنیم.
وی ادامه داد: سهم اشتغال استان در بخش صنعت 32 درصد است که با میانگین 33 درصد کشوری چندان فاصله ای ندارد.
حقیقی با بیان اینکه سهم اشتغال استان در بخش خدمات 32 درصد گزارش شده است، اظهار داشت: این میزان در میانگین کشوری 49 درصد است، بنابراین لازم است توجه ویژه ای به توسعه اشتغال در بخش خدمات استان انجام و راهکارهای لازم پیرامون رونق اشتغال در این بخش تدوین و عملیاتی شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از جذب تسهیلات اشتغال روستایی در استان اظهار رضایت کرد و افزود: تا کنون 75 درصد تسهیلات مربوط به این بخش در استان جذب شده و لازم است تلاش ها برای تخصیص مابقی اعتبارات نیز ادامه داشته باشد.
وی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت تبصره 18 قانون بودجه برای تثبیت و ایجاد شغل در استان تاکیدکرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید از این منابع حداکثر استفاده و بهره برداری را داشته باشند.
استاندار زنجان به وجود برخی اختلافها در گزارش های آماری استان اشاره کرد و گفت: برای ایجاد وحدت رویه و تصمیم گیری های درست، آمارها باید از یک مرجع واحد اخذ و ارائه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه شمار شاغلان استان را 318 هزار و 258 نفر اعلام کرد و گفت: جمعیت بیکار استان 36 هزار و 749 نفر برآورد شده است.
محمدرضا یوسفی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان در پاییز امسال 41.9 درصد است که 1.4 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
وی اظهار داشت: پاییز امسال نرخ بیکاری در زنجان 7.5 درصد گزارش شد و این در حالی است که نرخ بیکاری در کشور عدد 11.7 بود.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.