به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز اصلی این زلزله ۲۰۰ متر بالاتر از روستای محمود آباد در شمال شهر یاسوج بوده است.

سید امان الله جهانبین افزود: بعد از زلزله  یک تیم ارزیاب برای بررسی وضعیت به مرکز اصلی این زمین لرزه اعزام شده اند.

وی بیان کرد: هم اینک ۵ تیم امداد پشتیبان به صورت کشیک در بویراحمد و ۲ تیم کشیک امداد و نجات در دنا مستقر شده اند.

تاکنون گزارشی از میزان خسارت های زمین لرزه های شب گذشته تاکنون در یاسوج اعلام نشده است.

 زمین لرزه ۴.۱ریشتری در یاسوج که حدود پنج ثانیه طول کشید باعث وحشت برخی از شهروندان یاسوجی شد و آنان را با وجود هوای سرد به خیابان ها کشاند.

۲ زلزله دیگر نیز سه شنبه شب گذشته در ساعت ۲۲ و ۱۹دقیقه و ۳ ثانیه به بزرگی ۲.۶  و دیگری در ساعت ۱و ۴۸ دقیقه و ۴۱ ثانیه بامداد به بزرگی ۲.۸ این شهر را لرزانده است.

زلزله ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر در ساعت ۱۶ و ۲۹ دقیقه و ۰۲ ثانیه امروز چهارشنبه حوالی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند.

به گزارش ایرنا، مرکز لرزه‌نگاری کشور شدت این زمین لرزه را ۴.۱ درجه در مقیاس ریشتر و زمان وقوع آن را در ساعت ۱۶  و ۲۹ دقیقه و۰۲  ثانیه چهارشنبه، ۱۱ آذر ماه اعلام کرد.

براسا گزارش مرکز لرزه نگاری کشور زمین‌لرزه در عمق ۵ کیلومتری زمین رخ داده و مختصات آن در۵ کیلومتری یاسوج، ۲۸ کیلومتری سی سخت و ۳۳ کیلومتری چیتاب در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است.

سال  ۹۷ نزدیک به ۵۰ زلزله و پس لرزه به بزرگی ۲.۵ تا ۵.۲ ریشتر در مناطق مختلف کهگیلویه و بویر احمد رخ داد که حدود ۲۵۰ مصدوم بدنبال داشت.

براساس برآوردهای نهایی، زلزله های ۵.۲ و ۴.۸ ریشتری ۱۲ و ۱۷ اردیبهشت سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به یاسوج و سی سخت در این استان خسارت وارد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.