مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید زباله و پسماند در این استان به خصوص شهر یاسوج نسبت به استاندارد ملی و بین المللی بالاست.

«محسن جعفری نژاد بسطامی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس برخی آمارها سالانه حدود 400تن زباله و پسماند در این استان تولید می شود که البته این آمار دقیق نیست و پیگیرآمار دقیق تولید پسماند در استان هستیم.

وی اظهارکرد: در حال حاضر تفکیک در مبدا زباله در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم بلکه به صورت سنتی دفع می شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دفع بهداشتی زباله به صورت 100درصد در استان نداریم بلکه سایت پسماند در چند شهرستان استان از جمله یاسوج، گچساران و باشت محصوربوده، دارای ترانشه هستند، خاکپوشانی و آهک پاشی را انجام می دهند .

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: در صورتی که کارخانه بازیافت زباله در محل سایت دفن زباله های یاسوج (دوپشته دشتروم )  احداث و راه اندازی شود می تواند به دفن بهداشتی زباله نه تنها در شهر یاسوج بلکه سایر نقاط استان کمک کند.

وی ادامه داد: میزان تولید پسماند در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج نسبت به استاندارد ملی و بین المللی وضعیت خوبی ندارد و بالاست.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بالا بودن تولید زباله در شهر یاسوج به علت گردشگرپذیر بودن این شهر است.

جعفری نژاد بسطامی بیان کرد: باید در استان در زمینه تفکیک از مبدا زباله و ایجاد و راه اندازی کارخانه بازیافت زباله تلاش کنیم تا مدیریت پسماند در استان و شهر یاسوج قوی تر شود.

وی اظهارکرد: مهمترین مشکل در استان تولید زباله است که مردم می توانند در این زمینه جهت کاهش مصرف گرایی و تولید زباله نقش به سزایی داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین از تشکل های مردم نهاد در حوزه پسماند جهت آموزش و فرهنگ سازی انتظار داریم بیشتر از گذشته عمل کنند.

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: شهرداری ها، فرمانداری ها، مجموعه وزارت کشور و دهیاران باید به صورت جدی در زمینه پسماند و زباله استان ورود کنند و برنامه عملیاتی دقیق داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید طوری مدیریت پسماند و زباله که به عنوان طلای کثیف شناخته شده انجام شود که بتوانیم از آن به عنوان یک منبع اقتصادی استفاده کنیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.