به گزارش ایرنا،بابک دین پرست روز چهارشنبه در بازدید از برخی روستاهای باشت افزود: این سند راهبردی، در گام نخست قرار است در استان سیستان بلوچستان تدوین و اجرایی شود.
وی با یادآوری اهمیت برنامه ریزی بلند مدت 10 ساله برای تحقق توسعه در مناطق محروم اظهار داشت: توزیع عادلانه ظرفیت های کشور در مناطق محروم با هدف رضایتمندی مردم از اهداف دولت دوازدهم است.
دین پرست با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های شهرهای کوچک و روستاها در خودکفایی ملی گفت: گزارش مشکلات مردم این مناطق در پایتخت به متولیان امر ارائه تا درباره همه موارد چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی راهکار اثربخشی برای توسعه مناطق محروم است گفت: تلاش می شود با همکاری وزارتخانه ها و مسئولان محلی برای توسعه مناطق محروم برنامه ریزی شود.
دین پرست بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بسیار خوبی در حوزه های آب و گردشگری دارد که از آن باید استفاده بیشتری برای بهبود معیشت مردم شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان با وجودی که در رتبه آخر از نظر جمعیت و وسعت در کشور قرار دارد اما از نظر بودجه ای در دولت دوازدهم در وضعیت خوبی قرار دارد.
حسن نوروزی افزود: به دلیل عقب ماندگی های تاریخی نیازمند زمان برای تحقق توسعه واقعی در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرهای کوچک هستیم.
وی بیان کرد: از 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد تنها چهار شهر بالای 20 هزار نفر است که این امر توسعه زیرساخت های شهری را دشوار کرده است.
نوروزی بیان کرد: توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی از دهه 70 شروع شده است.
وی با یادآوری این نکته که هزینه هر کیلومتر جاده سازی در این استان چهار برابر دیگر مناطق کشور است گفت: با توجه به شرایط سخت جغرافیایی و کوهستانی بودن این خطه توجه ویژه برای توسعه متوازن در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
فرماندار باشت گفت: کمبود زیرساخت های جاده های ارتباطی در برخی مناطق دور دست این شهرستان سبب مهاجرت برخی روستائیان به شهر شده است.
سید مسعود حسینی اظهار داشت: ساکنان 15 روستای حوزه پشت کوه و پنج روستای نزدیک کمربندی به دلیل نبودن جاده دسترسی مناسب به شهر مهاجرت کرده اند.
وی با اشاره به دشواری یافتن شغل مناسب در شهر باشت تصریح کرد: در صورت توسعه زیرساخت های جاده ای در این مناطق مردم مشتاق هستند به سرزمین ابا و اجدادی خود برگردند.
وی نیمه کاره ماندن جاده باشت و چرام را از دیگر مشکلات مردم این شهرستان ذکر کرد.
فرماندار باشت با اشاره به بازگشایی این مسیر ارتباطی گفت: تکمیل طرح ساخت جاده باشت به چرام به گسترش سکونت در روستاها کمک خواهد کرد.
حسینی بیان کرد: مردم ساکن در 11 روستای مسیر جاده باشت به چرام در زمستان به دلیل لغزنده بودن جاده و تابستان به خاطر خاکی شدن همواره از نیمه کاره بودن آن گلایه مند هستند.
شهردار باشت نیز گفت: نبود نیروهای متخصص در شهرداری، کمبود اعتبار زیرساخت های توسعه شهری، نبود کارخانه های بازیافت زباله از مهمترین موانع توسعه شهر باشت است.
لطف الله موسوی اظهار داشت: به دلیل نبودن منابع پایدار درآمدی در شهردارهای شهرهای کوچک توسعه این مناطق نیازمند توجه خاص مسئولان است.
شهرستان باشت براساس آخرین سرشماری در سال 1395 دارای 113 روستای دارای سکنه است.
این شهرستان در جنوب کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 22 هزار نفر جمعیت است که بیش از 10 هزار نفر آن در شهر و بقیه در روستاهای زندگی می کنند.
شهرستان باشت دارای چهار دهستان و 2 بخش است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.