براساس برآوردهای نهایی، زلزله های 5.2 و 4.8 ریشتری 12 و 17 اردیبهشت امسال یک هزار و 810 میلیارد ریال به یاسوج و سی سخت در این استان آسیب رساند.
12 اردیبهشت امسال تاکنون حدود 45 زلزله و پس لرزه به بزرگی 2.5 تا 5.2 ریشتر در شهرهای یاسوج، سی سخت و چیتاب رخ داد که حدود 250 مصدوم داشته اند.
غلام‌محمد زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته به منازل آسیب دیده زلزله شهرستان بویراحمد و دنا حدود یک هزار و 700 میلیارد ریال است.
وی افزود: میزان خسارت مسکن های شهری و روستایی درزمین لرزه های یاسوج و سی سخت بین 10 تا 100 درصد بوده است.
میزان پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن به این افراد در مناطق روستایی 300 میلیون ریال و شهرها 400 میلیون ریال بوده که هم اینک در دست پرداخت است.
هم اینک سه هزار و 200 واحد خسارت دیده در زلزله شهرستان بویراحمد و دنا در حال باسازی و تعمیرات هستند.
زارعی بیان کرد: در سال های گذشته کمتر از 10 درصد روستا های این شهرستان از معابر مناسب برخوردار بودند این در حالی است که در طی چند سال اخیر بیش از 2 میلیون متر مربع از معابر روستا های این استان زیرسازی و آسفالت شده است.
وی عنوان کرد: نگاه ویژه دولت در راستای توسعه روستایی تا حدود زیادی به کاهش مهاجرت روستاییان کمک کرده است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال بیش از گذشته برنامه عمران روستایی و فراهم کردن زمینه اشتغال روستاییان در این شهرستان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: هدف و رویکرد اصلی دولت و سایر نهاد ها خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم است.
شهرستان بویراحمد با جمعیتی حدود 290 هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.