به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری روز شنبه در کارگروه آرامستان های یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: قبرستان های خانوادگی به چالشی برای یاسوج تبدیل شده آنچنان که هر روز شاهد تجمع مردمی و طایفه ای در خصوص قبرستان ها هستیم.
رئیس شورای تامین شهرستان بویراحمد با تأکید بر محصور و محدود کردن قبرستان ها و تجمیع در آرامگاه شرف آباد، ورود دستگاه‌ قضایی و دادستان را برای حل این مشکل ضروری عنوان کرد.
وی یادآورشد: ،گردشگری مهمترین ظرفیت یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد و شهرستان بویراحمد است در حالی که قبرستان‌های تل زالی، معصوم آباد، گوشه، محمود آباد و… چسبیده به شهر ، نگاه و نظر هر مسافر، گردشگر و یا خانواده ای را به خود جلب می‌کند که این زیبنده نیست.
رئیس کارگروه آرامستان های یاسوج گفت: در گذشته واگذاری زمین های قبرستان شرف آباد و فروش آنها کاری اشتباه بوده و شهرداری به جای قبر هم برای درآمدزایی رحم نکرد.
فرماندار بویراحمد افزود: باید با در نظر گرفتن همه شرایط و ضوابط مکان جدید برای آرامستان یاسوج پیش‌بینی شده و در دستور کار دستگاه های متولی قرار بگیرد.
شاهرخ کناری تصریح کرد بخشی از 70 هکتار زمین وقفی امامزاده مختار می‌تواند با نظر فقهی و ولی فقیه یا نماینده ایشان به این کار اختصاص داده شود و باید با توجه به عام المنفعه بودن امر، همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.
قبرستان شرف آباد تنها آرامستان قانونی و مرکزی شهر یاسوج متعلق به سازمان آرامستان‌های شهرداری است و آرامستان‌های دولت آباد، علی آباد و نجف آباد گرچه به صورت طایفه‌ای و خانوادگی اداره می‌شوند مقررات سازمان آرامستان‌ها را رعایت می‌کنند و مابقی قبرستان‌های شهر یاسوج به صورت غیرقانونی به وجود آمده اند.
برخی آرامستان‌ها نیز در دل اراضی ملی ایجاد شده که هم سبب قرق یک منطقه طبیعی توسط برخی از افراد شده و هم زمینه سودجویی زمین خواران را ایجاد کرده است.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر و مکان های حاشیه ای آن به گفته شهردار یاسوج بیش از 230 هزار نفر جمعیت دارد.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.