اسماعیل جمیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد دیه امسال برای آزادی 74 زندانی این استان 18 میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت کرد.
وی بیان کرد: 45 نفر از زندانیان دیه و جرائم غیر عمد این استان از محل کمک‌های مردمی ویژه برنامه ماه عسل در ماه مبارک رمضان امسال از زندان آزاد شدند.
جمیاری تصریح کرد: با واریز پنج میلیارد و 200 میلیون ریال کمک‌های مردمی جمع آوری شده در برنامه ماه عسل به حساب استان کهگیلویه و بویراحمد، پیگیری‌های لازم برای شناسایی و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد صورت گرفت.
وی اظهار داشت: همچنین در هفته جاری 40 زندانی دیه و جرائم غیر عمد این استان با پرداخت پنج میلیارد ریال از محل کمک‌های مرحله دوم برنامه ماه عسل از زندان آزاد خواهند شد.
وی گفت: 600 نفر از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد در زندان‌های این استان چشم انتظار کمک‌های نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.
جمیاری تصریح کرد: این تعداد افراد به دلیل جرائم غیر عمدی مانند چک‌های بلامحل، مهریه، دیه و بدهی مالی در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد زندانی هستند.
وی گفت: وجود این تعداد جرائم غیرعمد در زندانهای استان علاوه بر افزایش تراکم جمعیت کیفری موجب صرف هزینه‌های زیاد جهت نگهداری آنان می‌شود، ضمن اینکه پیامدهای زیادی متوجه خانه و خانواده این افراد و نهایتاً بلاتکلیفی طلبکاران خواهد شد.
تلاش خیران انجمن حمایت از زندانیان این استان در سال گذشته 32 زندانی از زندان‌های این استان آزاد شدند.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.