هجیر افشون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد مکلف به دریافت گواهی های استاندارد در زمینه ساخت و ساز هستند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مناسب سازی عابربانک‌ها از سوی بانک ها یکی از مصوبات اصلی استان در راستای رعایت حقوق شهروندی است.
افشون با اشاره به ضرورت مناسب سازی اماکن تاریخی و گردشگری، بیان کرد: شهرداری ها از صدور هرگونه پایان کار برای ساختمان های بدون استاندارد مربوط به معلولان خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری باید در هنگام صدور پروانه ساختمان بر مناسب سازی تاکید کند، عنوان کرد: نظارت در حین انجام عملیات ساخت و ساز بر عهده سازمان نظام مهندسی است.
افشون ابراز داشت: در صورتی که هر ساختمان دولتی بدون در نظر گرفتن موضوع استانداردسازی از فیلتر این نهادها رد شود براساس کمیسیون ماده 99 برای مناطق روستایی و ماده 100 در مناطق شهری، مجوز تخریب آن مکان صادر می شود.
وی گفت: شهرداری های 17 گانه استان موظفند در نقشه های جدید مکان های عمومی برای تردد معلولان مناسب سازی لازم را انجام دهند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به دلیل اینکه 10 درصد از مردم ایران را افراد دارای معلولیت، جانباز و ناتوان جسمی حرکتی تشکیل می دهند تمامی پیمانکاران باید گواهی صلاحیت مناسب سازی دریافت کنند.
افشون افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان طرح های عمرانی مربوط به مکان های دولتی و گردشگری را فقط به پیمانکاران رتبه جدید که دارای گواهی استاندارد هستند واگذار کند.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.