علی پوزش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آمارگیری نیروی کار از مهمترین طرح های آماری مرکز آمار ایران است که با جمع آوری اطلاعات پایه ای نیروی کار در سطح استان (مناطق شهری و روستایی) امکان تهیه و ارزیابی برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر موارد را فراهم می کند.
وی افزود: سال 1384 تاکنون این طرح به صورت فصلی اجرا و نتایج آن منتشر و فصل بهار 1398 این طرح از 21 اردیبهشت به مدت 12 روز در سطح استان با نظارت کارشناس مرکز آمار ایران اجرا می شود.
پوزش بیان کرد: عمده اقلام آماری از نتایج این طرح شامل وضع فعالیت (فعال اقتصادی و غیراقتصادی)، وضع اشتغال (کامل، ناقص و بیکار) سهم اشتغال در گروه های عمده شغلی(صنعت، کشاورزی و خدمات)، روش های جستجوی کار و تمایلات شغلی، نرخ مشارکت اقتصادی(نرخ فعالیت)، نرخ بیکاری و اشتغال در گروه های سنی است.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت طرح آمارگیری نیروی کار، انتظار می رود عوامل اجرایی طرح به ویژه آمارگیران با برقراری تعامل و ارتباط سازنده با خانوارهای نمونه نهایت سعی و تلاش خود را در دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح و اجرای طرح مذکور بعمل آورند، همچنین انتظار می رود خانوارهای نمونه نهایت همکاری لازم را در جهت پاسخگویی با آمارگیران فراهم آورند.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در پاییز سال گذشته 12.7 درصد اعلام شده است که در رتبه یازدهم استان های دارای بیشترین نرخ بیکاری قرار دارد.
برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در تابستان سال 1397 استان کهگیلویه و بویراحمد 15.5 بود که نسبت به پاییز 97 که 12.7 درصد اعلام شده 2.8 درصد بیشتر بود و از این رو نرخ بیکاری در پاییز نسبت به تابستان بهبود یافته است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.