به گزارش ایرنا، جعفرگوهرگانی روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه وبویراحمد افزود: 77 مورد از این مصوبات مربوط به بدهی های مالیاتی و یا کمک های فنی و اعتباری و نیز بدهی دستگاه های خدمات رسان برق، آب، گاز و یا مخابرات بوده است.
وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل جدید و برای کمک به تحقق شعار امسال مبنی بر رونق تولید هیچ دستگاه خدمات رسانی حق تعطیلی واحدهای تولیدی و یا صنعتی را به دلیل بدهی به دستگاه مربوطه ندارد.
وی یادآور شد: البته این به معنای نادیده گرفتن تعهدات واحدهای تولیدی و صنعتی برای پرداخت بدهی های معوق به دستگاه های خدمات رسان نیست و این موضوع فرآیند خاص خود را دارد.
گوهرگانی با اشاره به کارشکنی ها و سخت گیری های بی مورد برخی از بانک های عامل فراروی سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی استان نیز گفت: با توجه به تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد کمترین کوتاهی ، سهل انگاری و سنگ اندازی در این راستا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
وی یادآور شد که عملکرد بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری با قدرت و جدیت بیشتر رصد شده و با هر بانکی که کوتاهی کند از طریق بانک مرکزی و سایر دستگاه های ذی صلاح پیگیری خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: هدف از تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، هموار کردن مسیر برای بازگشت واحدهای راکد و ایجاد راهکارهای جدید برای سرمایه گذاری در طرح های سرمایه گذاری است.
داریوش دیودیده اظهار داشت: از ابتدای تشکیل این کارگروه در کهگیلویه و بویراحمد بیش از یکهزار و 100 مصوبه به تصویب رسیده است.
وی تصریح کرد: از این مجموع نیز تعداد 680 مصوبه اجرایی و به مرحله اتمام رسیده که تعداد مصوبات عملیاتی شده ظرف یک سال گذشته این کارگروه نیز 147 مورد بوده است.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از 40 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته حدود 130 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
444 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان 643 واحد است که 572 مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، 36 درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.