به گزارش ایرنا،سید حشمت الله صمیمی در جلسه بررسی فرآیند اجرایی و گزارش عملکرد اعتبارات کمک های فنی و اعتباری موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 کشور اظهار داشت: کمک های فنی و اعتباری با توجه به اهمیت ایجاد طرح های تولیدی پایدار و اشتغالزا و همچنین استفاده از حداکثر ظرفیت بانک های استان در جهت رونق واحد های تولیدی پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: برای تحقق این امر تعدادی از دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، شرکت شهرک های صنعتی، صنعت، معدن و تجارت با بانک مدنظر خود در جهت پرداخت یارانه سود به طرح های دارای توجیه اقتصادی قرارداد عاملیت منعقد کرده اند و دیگر دستگاه های اجرایی نیز تا پایان هفته جاری با بانک های عامل مدنظر خود قرارداد منعقد می کنند.
صمیمی بیان کرد: طرح های اقتصادی و اشتغال زای مدنظر جهت حمایت از محل کمک های فنی و اعتباری با معرفی کمیته ای متشکل از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دستگاه اجرایی و بانک عامل، به بانک معرفی می شوند.
وی تصریح کرد: همچنین پرداخت تسهیلات یارانه دار جهت طرح های تولیدی نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا و تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی، دارای اولویت برخورداری از تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 است.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد در سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌ های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌ اند.
حدود 50 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در سال ‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و در سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
444 طرح صنعتی با سرمایه‌ گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.
واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کهگیلویه و بویراحمد 643 مورد است که از این تعداد 572 مورد فعال هستند.
میزان سرمایه ‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت حدود 36 درصد سهم اشتغال کهگیلویه و بویراحمد را در اختیار دارد.
/1662/3016/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.