داوود راهزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرابی و سوختگی وسایل برقی مردم در اثر نوسانات برق با تایید کارشناس، مبالغی برای جبران آن توسط بیمه اختصاص داده می شود.
وی با اشاره به وجود کمترین خسارت لوازم برقی در اثر نوسانات برق در استان، افزود: با وجود بارش های خوب در سال جاری پدیده خاموشی های برنامه ریزی شده در تابستان کمتر اعمال می شود.
راهزادی بیان کرد: در سال گذشته با توجه به افت شدید بارش ها و به تبع آن افت آب سدها، تولید برق هم با اختلال مواجه شد که امسال با وضعیت خوب بارش ها خاموشی های گسترده و برنامه ریزی شده کمتر خواهد شد.
وی به وسعت خدمات شرکت برق در استان پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 10 خانوار در استان و کشور از نعمت برق برخوردار هستند در حالی که قبل از انقلاب به 30 روستا نمی رسید.
راهزادی با اشاره به اینکه برق مهم ترین زیرساخت هر صنعت و اشتغالی است، گفت: در راستای توسعه استان و خدمت بیشتر به مردم دستور ویژه برای همکاری با همه بخش های تولیدی، کشاورزی و اشتغال در زمینه برخورداری از این نعمت داده شده است.
تعداد روستاهای برقدار کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 754 روستا هستند.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از 720 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 40 درصد این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.
تابستان امسال مصرف برق افزایش یافته بود بطوری که طرح خاموشی برنامه ریزی شده در استان اجرا شد.
بالاترین میزان مصرف بار برق کهگیلویه و بویراحمد امسال در روز پنجم تیر به میزان 415 مگاوات ثبت شد در حالی که بالاترین میزان پیک بار مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته 395 مگاوات در روز پانزدهم مرداد گزارش شده است.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.