به گزارش ایرنا، صنعت آب و برق از زیربنایی ترین و اساسی ترین زیرساختهای هر کشور و از نیازهای مهم مردم است که قبل از این انقلاب به بهره مندی عموم مردم از این انرژی ها توجهی نشده بود.
بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در هر بخشی از صنعت آب و برق کشور و استان زنجان با رشد قابل توجهی مواجه هستیم که بیشترین تعداد از جمعیت ایران را تحت پوشش قرار داده اند و با وجود این خدمات بازهم تلاش برای ارائه بهترین خدمات به ملت جریان دارد که از دستاوردهای انقلاب در این بخش است.
مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای، توزیع نیروی برق، آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان به صورت مشترک نشست خبری را با اصحاب رسانه استان برگزار و در این جلسه اقدام به گشودن صفحه ای از صفحات درخشان انقلاب در این بخش ها کردند.

** استقرار پایدارترین زیرساخت های برق در استان زنجان از دستاورد انقلاب است
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان گفت: این شرکت انتقال و فوق توزیع استان های قزوین و زنجان را تحت پوشش قرار داده است و سال 57 در بخش تولید برق نیروگاهی در این 2 استان نداشتیم.
بهمن الله مرادی یادآوری کرد: در این سال بار مصرفی استان زنجان 20 مگاوات بود که این رقم در سالجاری به 720 مگاوات مصرف کل استان رسیده است که بعد از 40 سال بیش از 36 برابر شده است.
وی ادامه داد: در استان قزوین بار مصرفی بیشتر از40 مگا وات نبود که در زمان حاضر این رقم 857 مگاوات است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان گفت: جمع مصرف برق 2 استان از 60 مگاوات با 26 برابر به یکهزار و 576 مگاوات مصرف رسیده است.
الله مرادی اظهارداشت: در استان زنجان بیش از 695 مگاوات در نیروگاه های استان زنجان تولید برق داریم که شامل نیروگاه گازی و حرارتی سلطانیه با 648 مگاوات است و نیروگاه های مقیاس کوچک و خورشیدی نیز در مجموع 48 مگاوات تولید برق دارند.
وی به بخش انتقال برق اشاره کرد و افزود: بیشترین ولتاژ در کشور 400 کیلوولت است که در استانهای زنجان و قزوین این میزان ولتاژ را نداشتیم که در حال حاضر این رقم در زنجان به بیش از 161.5 کیلومتر خط انتقال رسیده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان گفت: در بخش 230 کیلوولت نیز از 98 کیلومتر به 710 کیلومتر و در 63 کیلوولت از 92 کیلومتر به یک هزار و 805 کیلومتر رسیده ایم.
الله مرادی به تعداد پست های فشار قوی اشاره کرد و یادآوری کرد: در استان زنجان چهار پست 420 ولت داریم که یکی از این پست ها به پنج نیروگاه استان های همجوار از جمله گیلان، آذریابجان، شهید رجایی، سلطانیه و شهید مفتح همدان متصل است و یکی از پایدارترین زیرساخت های برق در استان زنجان است.
وی تاکید کرد: در هر نقطه ای از استان زنجان هر سرمایه گذاری درخواست برق کند امکان تامین این انرژی در جای جای استان زنجان وجود دارد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان گفت: بیش از 95 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در داخل کشور تامین و ساخته می شود.

** برقدار شدن روستاها بعد از انقلاب 127 برابر شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در ادامه این جلسه به دستاوردهای انقلاب در این شرکت اشاره کرد و افزود: صنعت برق نقش حساس و زیربنایی در ارائه خدمات دارد که عامل کلیدی رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی محسوب می شود.
علیرضا علیزاده افزود: خوشبختانه در صنعت برق رتبه نخست در خاورمیانه و 14 دنیا را داریم.
وی اظهارداشت: قبل از انقلاب 7 روستای استان زنجان برق داشت که امروز این رقم به 893 روستا رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 97.5 درصد روستاها بالای 10 خانوار برق دارند که ضریب آن نسبت به قبل از انقلاب 127 برابر شده است.
علیزاده با بیان اینکه از نظر طول شبکه توزیع 846 کیلومتر قبل از انقلاب بود که این میزان در زمان حاضر به به 14 هزار کیلومتر با 17 برابر افزایش رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: پست توزیع قبل از انقلاب 149 مورد بود که به 9 هزار و 600 دستگاه با 65 برابر رشد رسیده است.

** اجرای 10 سد از دستاوردهای انقلاب است
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان نیز گفت: از زمان تاسیس این شرکت در استان حدود 10 سد بزرگ و کوچک احداث کردیم و در حال حاضر ظرفیت مخازن آب 726 میلیون است.
یوسف رضاپور اظهار داشت: 2 هزار و 400 هکتار شبکه مدرن احداث کردیم و از برداشت 216 میلیون مترمکعب آب به صورت غیرمجازجلوگیری شده است.
وی تاکید کرد: 36 کیلومتر ساماندهی رودخانه انجام و یکهزار و 934 کنتور بر روی چاه های کشاورزی نصب کردیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: در حال حاضر سه سد با مخزن 420 میلیون در دست احداث داریم، توسعه شبکه در استان نداریم و 12 هزار و 400 هکتار طرح بهبود شبکه در شهرستان طارم انجام خواهد شد.

** از قبل انقلاب 21 شهر استان زنجان آب آشامیدنی دارند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان به دستاوردهای این بخش اشاره کرد و گفت: تاسیس این شرکت محصول انقلاب اسلامی است.
علیرضا جزء قاسمی تاکید کرد: شرکت آبفای استان زنجان در بخش آب شهری به سمت بخش خصوصی رفته و چابک است و خدمات قابل توجهی به رغم جوان و تازه نفس بودن ارائه کرده است.
وی تاکید کرد: شهرهای دارای آب آشامیدنی این استان از 6 شهر قبل از انقلاب به 21 شهر در زمان حاضر رسیده است و بیش از 750 هزار نفر از جمعیت شهری استان زنجان تحت پوشش هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: مجموع چاه هایی که برای بهره برداری
اب شرب استفاده می شد 27 حلقه بود که این تعداد به 129 حلقه افزایش یافته است.
جزء قاسمی تاکید کرد: دهه فجر با 210 میلیارد ریال پروژه های حفر و تجهیز چاه در زنجان، قیدار، هیدج، صائین قلعه، ابهر و مخزن ذخیره 15 هزار مکعبی آب،آبرسانی به شهر زرین رود، طرح فاضلاب دندی، تجهیز چاه های نوربهار بهره برداری می شود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.